Pages

Friday 11 November 2011

Lelaki Yg Aku Damba

Urghhh...tajuk tak boleh blah! Hehehe...okay, entri ni aku tulis sebab nak tunaikan janji pada salah seorang sahabat BLOGger yg bergelar 3nogr33ny.

Sebelum ni dia pernah tag aku untuk Segmen : Lelaki Yg Menjadi Idamanku. Tapi, aku dah terlepas segmen tu. Jadi, aku dah berjanji untuk membuat satu entri khas seperti tajuk di atas.

"Tiada sesiapa yg sempurna. Janganlah terlalu asyik mencari kesempurnaan. Sebaliknya, pandanglah kekurangan yg ada itu sebagai kesempurnaan yg tiada pada orang lain"

Okay. Disebabkan aku ni manusia biasa, tidak sempurna, namun aku tak terlepas dari ingin merasakan mahu yg terbaik dalam hidup aku. Aku tahu, ramai yg berperasaan macam ni, kan..? Jadi, untuk mendapat lelaki yg sempurna bagi menyempurnakan hidup aku ni, bukanlah satu perkara yg mudah. Perkara pertama yg harus aku lakukan, adalah belajar untuk menerima segala baik dan buruk pada diri sang lelaki itu.

Seperti perempuan lain, aku juga pernah ada perasaan untuk mengidamkan lelaki yg mempunyai ciri-ciri yg aku suka. Nak tahu ciri-cirinya macam mana...?? Check it out!

1. Beriman
2. Bertanggungjawab
3. Jujur & Setia
4. Ikhlas
5. Tahu menghormati orang lain
6. Berpandangan jauh
7. Tidak mudah putus asa
8. Tinggi
9. Tak merokok

Okay. Cukuplah tu. Kang list banyak sangat kang mula la ada yg rasa tak bersyukur dengan apa yg Allah dah kurniakan untuk aku...hehe

Dalam 9 ciri ni, aku pasti ada 4 je yg wujud dalam diri sang bf aku tu. Hmmm...apa pun, tiada manusia yg sempurna. Tapi, kalau la aku terjumpa yg lebih sempurna, aku tak lepaskan kot...hahaha

p/s : 3nogr33ny...harap berpuas hati ye (",)








7 comments:

Unknown said...

nak cari yg tak merokok tu senang x? hehehehe

3no gr33ny said...

okey..hamba tersangatlah berpuas hati

p/s : byk ciri lelaki idaman kita yang samalah..heee

Dylla Abas said...

@3no gr33ny : hehehe..ciri yg sama takpe..jangan orang yg sama sudah..masalah tu!! huhu...gurau je :)

Si BuDaK KaChAk said...

ada can ni...tapi still ade sumthing la tak lepas....huhuhu

Dylla Abas said...

@QueeN TerataI : tak pernah jumpa lagi setakat ni..harap maklum :p

Dylla Abas said...

@Si BuDaK KaChAk ; nak teka...mesti part merokok kan..??

Si BuDaK KaChAk said...

hahaha....mcm mane tau ni???skodeng ek???hehehe