Pages

Tuesday 15 November 2011

Demi Kerana Minat

Asslammualaikum W.B.T

Okay. Cukup dulu dengan beberapa novel bersiri yang aku sempat post dalam entri-entri sebelum ni. Ada banyak lagi. Tapi, memandangkan mata dah naik juling meng'edit' balik kesalahan tatabahasa yang ada ** maklumlah..tulis novel tu masa zaman budak-budak dulu... aku nak berhenti berehat kejap. Lagipun ada kerja yang perlu diselesaikan.

Sebenarnya, aku dah kehilangan soft-copy untuk novel pertama aku. Sedihnya =( Entah mana aku letak. Aku rasa novel tu paling banyak kenangan. Novel tu aku tulis semasa aku di tingkatan 5. Niat menulis tu sebab nak mengisi masa lapang je. Tapi, tak sangka dapat sambutan. Pada mulanya, hanya teman-teman yang rapat saja menjadi pembaca setia novel aku tu. Lepas tu, entah macam mana novel tu bertukar dari satu tangan ke satu tangan.

Bila orang terakhir yang baca dan menyerahkannya kembali pada aku, aku terpaksa buat muka pelik. "Eh, budak ni bukan budak dorm aku ni..?? Macam mana novel aku boleh ada kat dia..??" Tapi, bila dia mengatakan yang dia tak sabar nak tahu sambungan cerita dalam novel tu, aku terus jadi bersemangat untuk terus menulis. Begitulah al-kisahnya bermula sejarah aku yang tiba-tiba ada minat nak menulis ni. Lagipun, rasa sayang pula nak sia-siakan imaginasi yang Allah kurniakan ni...hehehe

Orang yang sangat menyokong minat aku ni adalah ayah aku sendiri. Setiap malam (masa cuti panjang lepas SPM) dia yang akan temankan aku, menghadap komputer, menaip dan mencari idea untuk menulis novel-novel yang lain pula. I love u Dad...u are great!!

p/s : Dylla...buat kerja!! Asyik blogging je (",)



8 comments:

Ezad Skytech said...

kalau ada minat menulis novel tu..teruskan je...:)

3no gr33ny said...

untunglah punya ayah yang sgt supportive..dan hamba juga.. =)

Nilam suhana said...

wow... bestnya dapa sokongan ayah... hurm... semoga boleh jadi penulis novel suatu hari nanti.. :)

Unknown said...

kalau dah ada minat eloklah diteruskan.. semoga dylla berjaya dlm bidang yg diceburi...

Dylla Abas said...

@Ezad Skytech : insyaAllah..akan terus mengekalkan minat ni :)

Dylla Abas said...

@3no gr33ny : sebab ayah hamba juga berjiwa seni.mungkin sebab tu dia menyokong hamba :)

Dylla Abas said...

@PeRmAtA bIrU : sangat bercita-cita nak jadi novelis.sedang berusaha menuju ke arah itu.insyaAllah.doakan akk ye puteri (",)

Dylla Abas said...

@QueeN TerataI : insyaAllah...amin :)