Pages

Thursday 27 October 2011

Transformasi Diriku - Prolog

Assalammualaikum W.B.T

Setelah sekian lama merancang, sekian lama berperang dengan diri sendiri, sekian lama menantikan saat-saat untuk menjadi hamba yg lebih baik, hari ini akhirnya aku berjaya juga. Walaupun belum lagi menjadi hamba yg baik sepenuhnya, namun aku berjaya menguatkan iman aku untuk meninggalkan hiasan duniawi yg sementara ini. Alhamdulillah.

Aku tak nafikan, penghijrahan ini sedikit sebanyak akan mengubah cara hidup aku. Namun, aku bersyukur kerana diberi peluang oleh-Nya untuk berubah. Aku berpuas hati dengan keputusan yg aku buat ini. Inilah pengorbanan yg sepatutnya aku lakukan sejak dari dulu lagi.


Berita baik ini aku kongsikan dengan ibu tersayang, Bonda Rahimah Omar. Dia begitu gembira dengan keputusan aku untuk menutup aurat. Berkali-kali emak mengucapkan syukur ke hadrat Illahi dengan perubahanku ini.

Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim,
Sesungguhnya hanya kepada-Mu aku bersyukur, di atas rahmat dan kasih sayang-Mu terhadap hamba-Mu yg lemah lagi hina ini. Izinkan aku untuk terus hidup dengan mengikuti segala perintah-Mu dan meninggalkan segala larangan-Mu. InsyaAllah...




13 comments:

Eera Shera said...

alhamdulillah...betambah comel dah tu :)

3no gr33ny said...

alhamdulillah..tersangatlah ayu bila bertudung =) ..serius tuan hamba nampak lain..hamba sokong keputusan tuan hamba ni..nice!

Si BuDaK KaChAk said...

alhamdulillah....canteknye....ni yang rase nak ngorat ni...hehehe

wanita mutalib said...

tahniah :)

Dylla Abas said...

@Eera Shera : alhamdulillah..mekasih..hehehe :)

Dylla Abas said...

@3no gr33ny : err..hehe..mekasih..alhamdulillah..akhirnya berubah juga (",)

Dylla Abas said...

@Si BuDaK KaChAk : phewitttt..opsss :p

Dylla Abas said...

@Wanita Mutalib : mekasih (",)

Si BuDaK KaChAk said...

phewitttt balik....opsss....hehehe

Blog Cik La said...

alhamdulillah...comel je die..^_^

Dylla Abas said...

@nUr aDiLa : tak tahu la istilah comel tu sesuai lagi ke utk org yg dah berusia mcm saya ni..huhu :)

Cik Biru said...

terharu membaca entri ini..air mata seperti nak mengalir je..alhamdulillah..sama kita berubah towards better person..amin..;D

Dylla Abas said...

@Cik Biru : cik biru...kalau nak menitis airmata pun, jgn banyak-banyak sgt ye..heheh :)