Pages

Wednesday 12 October 2011

Ada Orang Ke-3..??

Assalammualaikum dan Selamat Pagi..!!

Entri awal pagi hari ni dengan tajuk kontroversi sekali lagi. Hahaha...macam la selalu sangat buat entri yg kontroversi (",)

Malam tadi aku bertemu dengan si dia. Lepak-lepak. Minum-minum. Borak-borak. Kebetulan kat kedai mamak yg selalu kami lepak tu dah ada WIFI..!! Bagus...ada kemajuan. So, aku pun dengan senang hatinya meng'wifi'kan diri sambil membuka laman sosial FB. Sekali masuk satu mesej yg dulu pernah aku terima. Dari orang yg sama. Mesej tu adalah mesej balasan dari orang tu.

Sebelum ni, lelaki tu pernah bermesej dengan aku dan memberitahu sesuatu tentang hubungan aku dengan si dia. Si dia yg aku kenal hampir setahun, alhamdulillah, buat masa ini tidak pernah berahsia dengan aku. Tapi, aku tak tahu la kalau dia memang ada rahsia lain yg tidak diceritakan. Wallahu'alam.

Apa yg aku nak tekankan di sini, walau apa pun yg si dia buat, walau ke mana pun si dia pergi, aku mesti tahu. Tak pernah lagi aku tak tahu perihal perbuatan dia. Mungkin ada la yg aku missed tentang si dia. Tapi, banyak yg aku tahu dari tak tahu.


Pelik bin Ajaib. Haaa...sedap nama tu (",) Aku tak kenal pun lelaki ni. Memang la ada seorang kawan yg meng'link'kan kami berdua. Aku kenal kawan dia tu yg pernah jadi kawan aku dulu. Tapi, kalau betul kawan tu kenal sangat dengan si dia, kenapa tak beritahu je kat aku tentang si dia..??

Dah la sebelum ni aku pernah terbaca di Harian Metro tentang beberapa hubungan pasangan suami-isteri, tunang dan kekasih yg dihancurkan oleh seorang anggota lelaki melalui laman sosial macam ni. Adegan fitnah-menfitnah ni dah jadi satu trend ke sekarang..? Aku tak pernah lagi ada hati nak masuk campur hal orang lain. Tapi, kenapa ada orang yg sibuk-sibuk nak masuk campur hal aku..? Apa saja la yg kawan tu tak puas hati dengan aku.

Tapi, kalau korang baca mesej yg aku dapat ni, nampak macam lelaki tu desperate je nak berkenalan dengan aku. Hahahaha...dunia..dunia..

p/s : macam-macam cara yg orang sanggup buat asalkan dapat puaskan hati sendiri...hmm





12 comments:

Si BuDaK KaChAk said...

biasalah tu...kita mmg susa nak puaskan ati orang lain...yang penting jgn terus melenting psl bf awk...beter siasat leklok dlu...jgn jd mcm sy...tak pasal2 sy dgn gf putus sbb kes2 mcm ni la...so sy tau ape yg bf awk akn rase klu awk pun jd cmtu...

:-)

Dylla Abas said...

@Si BuDaK KaChAk : mlm tadi masa dia baca mesej tu pun dah kerut2 dahi dah..terus view lelaki tu punya profile..insyaAllah sy tak cepat melatah..thanks on ur advice (",)

Unknown said...

erm... usah dilayan aje eloknya.. jgn pening2 kepala.. :)

p/s: cmne dylla buat link @name tue? sila ajar bole? hhehehe

Hirdayu Rahmat said...

humm... ni macam hal orang dewasa ni... maya kecik lagiiii ^_^ ketot metot..


maya jadikan teladan lah ! mekasih ^__^

PinKy MoMMa said...

jangan layan dia..macam macam hal sekarang ni..mungkin kah ada org yg jeles dengan kamu dear?

FB makin bahaya ni!

3no gr33ny said...

semampunya..elaklah org ketiga..

Dylla Abas said...

@QueeN TerataI : hehehe..seperti yg dinasihatkn oleh si dia..jgn layan!!

Dylla Abas said...

@Maya Lisa : hmm..boleh la ambil iktibar..cheh :)

Dylla Abas said...

@PinKy MoMMa : itu la.macam2 hal boleh jadi dlm FB ni.ambil jln mudah je.jgn layan :)

Dylla Abas said...

@3no gr33ny : pihak sy clear.pihak si dia..wallaahu'alam..harap2nya clear juga la.kalau ada org ke-3 ni susah sikit la nk cakap..

MizzTina said...

wahh, ada peminat..

Dylla Abas said...

@mizzkechique : peminat yg psiko..huhu :)