Pages

Tuesday 25 October 2011

Aku Kesepian

"Boss, hari ni apa yg saya patut buat..?"

"Hmm...saya ada budget meeting kejap lagi. Tapi, memang ada kerja untuk kamu. Nanti saya bagi..."

"Tolonglah bagi kerja kat saya boss. Saya rasa kesepian takde kerja nak buat..."

(Bos tersengih-sengih sambil kembali menatap laptop nya)

Huhu...itulah dialog antara aku dan bos baruku, Encik Shmsul. Pagi-pagi sampai ofis, sarapan dulu. Buat milo, makan kuih. Dah habis sarapan, online FB kejap. Lepas tu dah takde arah. Pusing sana, pusing sini, nak cari kerja punya pasal. Akhir sekali, merangkak ke bilik bos meminta simpati ** err...tak merangkak, jalan seret kaki je :p 

Tiba-tiba bos buat announcement kat kami, dia nak pergi meeting. Alamak, dia tak bagi kerja kat aku la!! Apa aku nak buat ni...?? Garu-garu kepala yg memang tak gatal sambil buat muka tak puas hati ** baru cuci rambut malam tadi...hehehe

Sampai hati bos pergi tanpa meninggalkan wasiat kat saya, bos...sob...sob :( Takpelah, aku BW kejap la. Boleh juga la update apa-apa entri kat blog buruk ni haa...

p/s : rasa macam nak tukar template baru la..survey jap..hoho :p






22 comments:

Ezad Skytech said...

hee...kalau kat office ni..lebih rela ada kerja nak buat dari tak buat apa2 kan...takde la bosan sgt kan..hee~

Si BuDaK KaChAk said...

mcmtu la saya hari2...

kalau da takde keje blog ni je la tmpt meneman...

kalau tak boleh jadi gile woo...

3no gr33ny said...

dasyat gak kalo xde keje ni ke..huuhuh

3no gr33ny said...

dasyat gak kalo xde keje ni ke..huuhuh

Abby Salvatore said...

haha..tido la dylla kat opis lau xda keja...:P

MizzTina said...

weeeee...blog dh bertukar..


psst, best apa xde keje.. hahaha

Dylla Abas said...

@Ezad Skytech ; tau xpe..tapi,kalau bnyk kerja sgt macam pening juga..hehe

Dylla Abas said...

@Si BuDaK KaChAk ; nasib baik sempat jadi blogger sebelum muncul saat2 bosan macam ni :)

Dylla Abas said...

@3no gr33ny : huhu...sangat dasyat :p

Dylla Abas said...

@Abby Salvatore : dah boring tido la Abby..hehe

Dylla Abas said...

@mizzkechique ; kes takde kerja la blog dah bertukar ni..

PinKy MoMMa said...

pekerja cemerlang sungguh ari ni hehehe..siap minta keje lagi ;)

wohooo sudah tukarlar...nampak lebih smart lar kamu hehehe..

Zul fattah said...

mak aii.. tanjat boboi.. ingat salah blog tadi..? wah nampak lebih eligent r.. ganas dan static.. hehe..

buat kerja r kak.. baru best.. x bosan.

Dylla Abas said...

@PinKy MoMMa : mungkin hari ni je kot..hahaha..

p/s : imej bertukar jadi blog pun kena bertukar la..eh, apa kaitan?? hehe :p

Dylla Abas said...

@Zul Fattah : no more purple walaupun itu kaler feberet akak..huhu :p

nak buat kerja..tapi,kerja tu haa..jauh sangat dia lari,tak dapat nak kejar..so tak payah buat la..hehe

Kancil 8349 said...

hahaha....teringat masa kancil jadi boss dulu...dorang mahu ada kerja ditangan sebab malas menepis cakap2 orang yang mereka makan gaji buta

Eera Shera said...

bosan kan kalo tak ade buat pape

Ce'gu JAERA said...

wahhh, bagusnya kalau semua pekerja ada sifat2 macam Dylla ni.. tak payah di arah, sendiri yang datang minta dibagikan kerja... best2.. memang berbangga lah majikan Dylla ni.. keep it up ye..

p/s: Dylla dah tukar template baru ye.. menarik (",)

Ce'gu JAERA said...

selamat pagi juga ya Dylla.. mulakan hari ini dengan snyuman... (",)

Dylla Abas said...

@Kancil 8349 : betul kan cikgu.kadang-kadang bukan malas buat kerja.tapi,kerja yg kurang.tapi,pasti ramai yg mengata makan gaji buta...ish,teruknya rasa..hehe :)

Dylla Abas said...

@Eera Shera : sangat bosan.harap maklum!

Dylla Abas said...

@Gen2Merah : harap-harap sikap macam ni kekal la hendaknya.saya ni bukan boleh percaya sangat cikgu..mula-mula je rajin.lama-lama sikit dah mula la rasa malas..huhu (",)