Pages

Monday 24 October 2011

Stop Being Childish

"Salah sendiri nak kata salah orang lain pula..."

"Kenapa la asyik kita je kena jadi tukang cuci 'tahi' orang..??"

Itu antara kata-kata yg boleh mengundang pergaduhan sesama sendiri. Kenapa asyik nak tulis entri pasal bergaduh je ni, Dylla..?? Oh, bukanlah niat nak bergaduh ke apa. Cuma nak meluahkan perasaan. Nak jelaskan kepada si pengeluar kata-kata di atas secara berdepan, mereka memang takkan faham punya. BODOH SOMBONG. Istilah paling tepat untuk mereka.

Sebelum ni, aku ada melahirkan rasa tak puas hati aku dalam Main Kasar Nampak!! Ada yg tak berpuas hati rupanya dengan entri aku tu. Siap publish kat FB mengata aku macam-macam. Alhamdulillah, pahala korang singgah kat aku nampaknya. Terima kasih la banyak-banyak (",)

Hmm, entri kali ni bukan nak melahirkan rasa tak puas hati aku. Cuma, rasa macam nak menjelaskan perkara yg masih samar-samar. Buat STALKER aku di luar sana, jangan segan-segan ye..teruskan membaca entri ni...sebab ia nya ditulis khas untuk anda semua!!

Hari terakhir aku di syarikat lama, aku dah selesaikan semua tugasan yg mampu aku selesaikan. Dan apa yg tak boleh nak diselesaikan, telah pun aku senaraikan dan asingkan semuanya di dalam satu fail. Ketika acara PENYERAHAN kerja, hanya seorang saja yg menghadirkan diri, itu pun seorang PROJECT DIRECTOR!! ** Oh, terlupa pula..ada seorang kerani yg ada sama masa tu...yg berdiri depan aku dengan muka blur...aku rasa dia tak faham masa aku explain pasal kerja aku tu... Jadi, dimana orang yg sepatutnya bertanggungjawab untuk mengambil-alih kerja aku..?? Wallahu'alam. Alasan yg aku dengar hari ini, "Saya tak tahu Dylla mahu pergi awal. Tapi aa, itu Dylla aa, tak hand-over kerja dia pada saya lor. Saya tak tahu banyak benda. Ini dokumen sudah lama saya cari. Rupanya Dylla yg simpan..." Dokumen apa..?? Wallahu'alam. Yg pasti tray aku dah clear pada hari terakhir aku berada di sana. Dan yg lebih pasti, takkan la dia TAK TAHU aku nak pergi awal. Kan aku dah tender surat resign sebulan sebelum tu.

Mentaliti orang-orang macam ni, maaf cakap, memang korang layak untuk buat kerja 'cuci tahi orang' je. Grow up la kawan. Kita bukan baru sebulan dua bekerja. Kalau dengan bangsa sendiri pun korang tikam belakang, dengan bangsa yg makan Baa Alif Baa Ya tu korang buat baik, korang ingat korang akan dapat balasan yg baik ke..?? Tak sedar lagi yg korang tu jadi balaci je..?? Tak sedar lagi yg korang akan dicampak bila-bila masa saja..?? Hmm...wallahu'alam.

Cakap-cakap belakang macam ni memang dah jadi trend satu kumpulan di tempat lama aku bekerja. Mungkin itu menjadi kepuasan mereka..?? Mungkin itu merupakan semangat untuk mereka bekerja..?? Mungkin itu akan membuatkan populariti mereka naik..?? Tepuk dada tanya selera.

Serangan phsycology macam tu tak perlu la untuk bangsa sendiri. Buat malu kaum la korang ni!! Memalukan kaum sendiri di depan kaum lain. Ya Allah, apa jenis manusia ntah..?? Wallahu'alam.

p/s : STALKER sekalian, keep reading this. And don't forget to take an immediate action. Publish at ur FB Wall...and don't forget to add some PENAMBAH PERISA so that ur post will be more interesting, attracting and ANNOYING..gud luck!!




6 comments:

Unknown said...

sabar ye dylla... biasala tu.. sbnrnya org tu nak lps tgn... udah2 ke jgn pk benda yg dah lps.. dylla pun dah xada kat sana... jgn sakitkan hati sendiri k...

Si BuDaK KaChAk said...

hahaha...igt sy punya blog je ade stalker...rupanya dylla punya pun ada gak??pedulikan sama dorang...kita wat hal kita...ni blog kita...suka kita la nak wat apa...yang penting kita tak ada salah...

Dylla Abas said...

@QueeN TerataI : ok..akan bersabar :) harap-harap ini entri terakhir tentang perasaan tak puas hati ni..hehe

Dylla Abas said...

@Si BuDaK KaChAk : hehehe..terasa diri ni dihargai bila ada orang stalk blog kita kan..huhu :p

Si BuDaK KaChAk said...

betulll....dan sebenarnya dorang ni nak tolong menambahkan pageview dkt blog kite la...hehehe

3no gr33ny said...

banyakkan bersabar yer