Pages

Thursday 27 October 2011

Kerja Baru Bermula

Alhamdulillah. Setelah hampir 5 hari aku berada di Dunia Baru ni, barulah hari ni terasa kekosongan ini terisi. Aku telah diberi tanggungjawab baru DAN yg lebih penting, aku dah ada kerja nak buat...yeayy!!

Takde la bosan je menunggu masa berjalan kan. Setiap masa asyik nak tengok jam je. Bosan dowh!!

Aku nak cerita sikit suasana tempat kerja baru aku ni. Aku punya department terletak di paling hujung antara department lain. Yg pasti, aku selesa berada di sini. Suasana kerja yg tiada tekanan ** eh, awal lagi kot nak cakap pasal tekanan kerja :p



Dari tempat aku, boleh nampak suasana luar bangunan. So, sesekali bila kebosanan melanda diri, aku memang berdiri di tepi tingkap, menikmati suasana luar. Yg paling best, kami di department ni antara yg terawal akan tahu jika berlaku perubahan cuaca (",)


My Workstation (",)
Department aku ada 8 orang staff termasuk boss. Boss memang sporting, simple dan tak banyak songeh ** bertuah dapat boss yg tak banyak songeh..hehehe... Buat masa ni, kerja aku tak berapa banyak memandangkan hingga ke hari ni boss masih lagi sibuk menghadiri pelbagai meeting.

Hmm...nak cerita pasal teman-teman sekerja..?? Awal lagi kot. Nanti bila aku dah 'geng' dengan diorang baru aku cerita ye. Aku belum jadi 'Dylla' lagi. Malu-malu kucing gitu. Sopan gile aku rasa diriku ini!!

p/s : petang nanti sambung update dengan entri yg lain pula..lunch time!!

6 comments:

Zul fattah said...

best r, dapat kerja yg santai je.. erm..

PinKy MoMMa said...

work station yang menarik! ;)
dyllaaaaaa nak kata kamu sangat manis skrg ni hehehe..alhamdulillah..peluk skit meh hehehe

Dylla Abas said...

@Zul Fattah : alhamdulillah..rezeki..tapi santai buat masa ni je kot :)

Dylla Abas said...

@PinKy MoMMa : owh...bestnya kena peluk dgn PM..hehehe..mekasih :)

Unknown said...

lg setahun lebih dapat rasa la bekerja kat ofice insyaAllah :D

Unknown said...

wah.. Queen suka workstation yg dekat ngan tingka mcm tu.. tpkan kalo hujan lebat ke, ada petir ke confirm takut la.. hehehehe