Pages

Friday 21 October 2011

Main Kasar Nampak!!

Assalammualaikum W.B.T dan Selamat Pagi Jumaat semua!!

Amboi..tajuk macam nak cari gaduh je aku ni. Tak baik gitu, Dylla. Hari Jumaat pula tu. Tak mahu gaduh-gaduh. Tak best pun.

Entri ni cuma entri luahan perasaan je. Setelah 3 hari aku meninggalkan tempat kerja lama, aku diberitahu tentang hal yg berlaku yg melibatkan nama aku. Ish, sebenarnya takde la nak marah sangat. Cuma, apa yg berlaku tu buat aku rasa tak puas hati sikit je. Selebihnya, aku malas nak layan.

Sebelum aku tinggalkan pejabat hari Selasa yg lepas, Project Director memang ada berjumpa dengan aku untuk urusan hand-over kerja-kerja aku kepada orang yg telah diamanahkan. Masa hand-over tu, orang yg sepatutnya ambil-alih kerja aku tak nak datang kat tempat aku. Jadi, Project Director tu sendiri yg belajar cara kerja-kerja aku. Okay la. Aku pun ajar jelah dia, walaupun dalam masa yg sama agak marah juga dengan sikap orang yg bertanguungjawab tapi tak nak bertanggungjawab tu.

Keesokan harinya, aku mendapat SMS dan diberitahu bahawa orang yg mengambil-alih kerja aku tu mengamuk sebab tak tahu nak buat kerja aku macam mana. Aku memang awal-awal dah list kan semua outstanding yg ada. Lepas tu, aku kan dah ajar Project Director tu buat kerja aku macam mana. Kenapa dia nak mengamuk..??

Sengaja buat kecoh dengan mengatakan aku tak hand-over kerja kat dia. What the fish..?? Memang sengaja nak main kasar la ni kan. Mula-mula memang aku marah sangat la. Tapi, dah lama-lama tu aku malas nak fikir. Buang masa je fikir perihal orang BODOH SOMBONG macam tu. Buat tambah dosa aku je kot nak marah-marah macam ni. Astaghfirullahal'azim.

p/s : agak-agaknya kalau aku datang ofis lama sekejap, aku akan gaduh tak dengan ORANG tu..??

23 comments:

Kancil 8349 said...

itulah keadaan pejabat...mahu cari kesalahan orang lain...sedangkan mereka sendiri yang buat masalah...sabarlah dylla...apa yang berlaku akan berakhir suatu hari nanti...

Si BuDaK KaChAk said...

biase la tu...kalau orang da bodoh sombong so kita tak boleh nak wat pape...tak perlu la gi tmpt kerja lama tu...better jauhkan dr pergaduhan...wlaupun bukan salah kita tapi tak salah kan kalau kita mengalah..sbb org yg mengalah ni la sbenarnya pemenang...

p/s : pnjg nye komen...mcm entry da...hehehe

=)

Ezad Skytech said...

susah kalau ada orang macam ni..pandai2 dia la nak settle kan kerja tu macam mana kan..kalau tak tahu..tanya la..tak perlu kot nak mengamuk macam tu..sabar ye dylla...

Unknown said...

haaaaa xpyhla g opis tu.. lgpun dylla dah berhenti... dia nak mengamuk ke nak ape ke dia punya pasal la.. bkn tanggungjawab kita lg... lg pun kita dah x berkhidmat lg kat sana.. buat bodo jela dylla.. xpyh layan sgt benda nie...

Ce'gu JAERA said...

tak perlu nak layan orang yang bodoh sombong ni... menyusahkan ja.. all the best ya Dylla... we owez support u..

Zul fattah said...

kak.. sabar kak.. jangan dilayan org cam tu.. tak reti buat kerja, nak salahkan org lain plak..

Nasz said...

sabar je la. yang lepas tu, biar je. tak payah layan sgt. nnt sakit kepala lagi ada la.

Nilam suhana said...

sabar je lah ... biasalah orang macam tu memang bodoh sombong.... hurm...

Dylla Abas said...

@Kancil 8349 : kt ofis lama sy tu memang ramai yg pandai buat salah tapi pandai tuding jari cikgu.rimas sangat dengan keadaan macam tu..

Dylla Abas said...

@Si BuDaK KaChAk : nanti boleh buat entri tajuk BODOH SOMBONG lak kan :) ok la...sy tak pergi la ofis lama tu.gaduh2 pun bukan dapat apa kan..

Dylla Abas said...

@Ezad Skytech : tulah pasal.tak tahu taknak tanya.tau nak mengamuk je.memang dah jenis bnyk mkn baa alif baa ya...macam tulah agaknya perangai dia..hehe

Dylla Abas said...

@QueeN TerataI : hehe..bukan nak layan sgt pun.tapi bila orang cakap macam2 rasa nak marah.nak perbetulkan balik je.tapi,tak payah la.kalau dibayar,berbaloi juga kot :)

Dylla Abas said...

@Gen2Merah : baik cikgu..menurut perintah (",)

Dylla Abas said...

@Zul Fattah : relax dik..akk dah bersabar ni..cukup sabar utk tak pergi serang balik..hehehe :)

Dylla Abas said...

@NasZ : hmm..past is past..betul tu..setuju sgt!!

Dylla Abas said...

@PeRmAtA bIrU : tak faham kenapa nak jadi bodoh sombong kan..? berat sangat mulut tu nak bertanya..entah la..

3no gr33ny said...

ragam manusia..yang xpernah habis menyalahkan orang..sedangkan diri sendiri tidak muhasabah diri akan kesilapan yang dibuat

Kancil 8349 said...

apapun itulah ragam manusia...kalau kita pandai mengelakkan mereka makin susah nak jatuhkan kita...tapi bagus juga mereka ada kerana menguji kita menghadapi situasi tersebut

Zul fattah said...

jgan la g serang balik... sabar itu separuh daripada imam.. Allah akan ada bersama dgan org yg Sbar

Ce'gu JAERA said...

selamat petang dylla...

dhiera zainudin said...

memang cari gaduh kot.. sapa suh dia tak datang masa nak handover kerja kan? bodoh sombong orang ni~

Anonymous said...

hi, i just read about others comment here, therefore, for me there is nothing to blame off for the readers. but clearly, the stupid readers will comment at your posted without didnt know the thruth. And I am as your SILENT READER, i also cant put a jump to conclusion, to say u were wrong or the person u meant was wrong.. come on dylla, be the best blogger with the story like before u did.. just leave it for certain things that made u distracted.. sure, u will be the best blogger without any issues arised as to gain publicity.. OK,Support u.. leave it.

Dylla Abas said...

@Anonymous : masing2 ada pendapat.dan saya rasa cik Anon cuba mengatakan saya mereka-reka cerita disini hingga menyebabkan readers meninggalkan komen sebegitu.tapi,takpe..saya ada sebab tersendiri kenapa entri ni ditulis.ini yg berlaku dalam hidup saya.dan saya tak pernah paksa readers untuk percaya.btw,thanks for visiting and leave some comment.oh, thanks for ur support too..really appreciate it (",)

p/s : tak pernah terlintas menulis sesuatu entri untuk publicity.harap maklum.