Pages

Wednesday 17 August 2011

Sekali gua teringat daa...

Hahaha..eh, belum apa-apa dah gelak. Bukan apa. Tadi masa tengah kemas-kemas bilik, ternampak la tiket Hikayat Merong Mahawangsa. Bila tengok tiket ni aku teringat kat 1 peristiwa yang memang aku dan kawan-kawan yang ada masa tu akan ketawa besar.

Kejadian tu berlaku masa kami dalam perjalanan nak balik ke rumah. Lepas tengok wayang la masa tu. Tengah syok borak pasal lelaki hensem, sekali kami terpaksa menanggung malu seketika. Masa tu dah sampai tol LDP untuk bayar tol la.

Toll-gate Boy : Selamat malam..

Fir Si Driver : Selamat malam
(sambil jawab sambil kerut dahi..ramah lak mamat ni..tapi tangan tetap hulur duit..)

Toll-gate Boy : Kak, lampu kereta takde ke..?

Fir Si Driver : Alamak, yelah..patut gelap semacam je. Tak perasan lak tak buka lampu..terima kasih..
(dengan beraksi kelam-kabut, Fir terus menghidupkan lampu keretanya..aku kat belakang dah gelak-gelak..)

Toll-gate Boy : Belum terima kasih lagi kak. Duit tak cukup ni..

Fir Si Driver : Ya Allah, macam mana pula boleh tak cukup ni..??
(terus bagi tambahan duit yang tak cukup tu..budak tu cakap terima kasih je, Fir terus tekan minyak..)

Aku dan 3 kawan lain terus sambung gelak. Fir dah bising-bising cover malu. "Fir baru nak cakap budak tu macam cute juga. Tapi, dia dah malukan Fir, terus rasa dia tak cute pun sebenarnya.." Hahahaha...

p/s : moral of the story, kalau drive malam pastikan on lampu sebelum memulakan perjalanan. Yang penting jangan panik. Selamat memandu..!!

No comments: