Pages

Wednesday 10 August 2011

Diari Ramadhan Dylla : Day 9




SEMBILAN. Ye kawan-kawan semua..dah 9 hari kita berpuasa. Alhamdulillah. Syukur ke atas nikmat-Nya kerana kita berjaya menunaikan ibadah puasa untuk hari ni.

Hari terasa cepat berlalu. Sedar tak sedar kita semakin jauh meninggalkan bulan Ramadhan. Bulan Syawal akan menjelma tidak lama lagi (moga Allah memanjangkan usia kita semua dan merahmati hidup kita..amin)

Pelbagai persiapan akan dilakukan. Pembelian kuih raya (online, tempah dengan orang atau beli di mana-mana) Pembelian baju raya (bagi yang tak sempat nak hantar tempah) Pembelian barang-barang rumah (perhiasan untuk menyambut Hari Raya. Cth : langsir, pinggan mangkuk etc.)

Aku tidak terkecuali untuk berbuat demikian. Cuma, aku belum mulakan lagi. Sekarang ni dalam kepala aku asyik memikirkan tentang masa depan (cheh..poyosss..!!) Kontrak di sini akan tamat tak lama lagi. Sama ada aku mahu ke projek Manjung atau mencari kerja lain, masih belum dapat aku putuskan.

Apapun, aku bersyukur kerana masih ada kerja walaupun bertaraf kontrak. Takpe, rezeki ada di mana-mana. Kalau tiada di tempat sekarang ini, pasti ada di tempat lain. Mana-mana pun sama asalkan rezeki itu halal dan kerjanya diredhai Allah S.W.T.

p/s : Sang BF dapat offer ke projek Manjung. Kalau aku tak pergi, dia pun akan stay di sini. Alahai, macam mana nak pujuk dia suruh pergi je. Aku pun belum tentu akan dapat offer tu. Takkan dia nak tolak rezeki semata-mata sebab aku kot..?? Tak mungkin...

No comments: