Pages

Wednesday 24 August 2011

Sedih dengan sikap manusia yg ada PHD ni

Semua orang tahu apa yg aku maksudkan bila aku tulis PHD, kan..?? Bukan cert yg kita belajar untuk dapat title Dr. tu ye kawan-kawan. PHD dengan Melayu memang tak dapat nak dipisahkan. Maaf la kalau bunyi agak kasar, sebab aku pun orang Melayu juga. Tapi, kalau kita sesama Melayu pun nak jatuhkan sesama sendiri, macam mana aku tak tulis macam ni..??

Dalam dunia BLOGging ni pun rupa-rupanya ada yg bersikap macam tu. Padahal bukan kenal pun. Aku buat entri, kau komen. Kau buat entri, aku pula komen. Dah. Tapi, yg nak mendengki antara satu sama lain tu kenapa pula..??

Macam pagi tadi, aku terbaca satu isu ni kat blog BA (sori bro, pinjam isu sat naa...). Cubaan menjatuhkan BLOGger ni, macam-macam diorang buat. Konon nak menegur, tapi tak kena gaya. Aku percaya yg senior macam BA boleh bezakan antara teguran dan sindiran. Alamak, bro!! Terpaksa tulis senior la. Sebab nanti tulis otai kang ada yg tak puas hati lak.

Aku ni walaupun dah nak setahun ada blog sendiri, masih dikira newbie lagi. Banyak benda yg aku kena belajar dan harapkan dari BLOGger senior macam BA dan lain-lain. Senior lain aku tak tahu nak list kan siapa sebab aku tak kenal. Maaf ye :)

Tapi, kalau ada yg cuba nak jatuhkan senior-senior tu, dari siapa lagi newbie nak dapat tunjuk ajar, kan..?? Bak kata BA la, menegur tu tak salah, sebab kita ni mana ada sentiasa betulnya. Tapi, biar kena dengan caranya.

Sudah-sudahla kepada para PHD di alam maya ni. Kita menulis apa yg kita rasa nak tulis. Kau suka, kau baca la. Kalau kau tak suka, jangan pula kau hentam. Tak perlu nak fikir apa yg kita tulis tu berkualiti ke tak. Kalau kita ada pembaca setia, kita attach gambar gajah pun, diorang akan masuk blog kita dan komen. Tapi, kalau kerja kita asyik nak hentam dan jatuhkan orang lain, semua pun meluat. Tak kira la masa tu nanti followers kita dah juta-juta sekalipun.

Sokonglah sesama sendiri. Tak rugi pun.

p/s : kena cari segmen BLOGger lain plak pasni..adesss :p

2 comments:

najihahfara said...

makin lame dunie blogging ni makin seram,
pape pun BA mmg cool

Dylla Abas said...

@cik najihah : betul tu..thumbs up to bro BA!!