Pages

Monday 22 August 2011

Saya Dapat 'Love Forever' Hari Ini...!!

Dia datang ofis aku pagi tadi lebih kurang pukul 10.30 pagi
Duduk, borak-borak, layan internet, layan perasaan, bla bla bla...
Tiba-tiba dia pergi. Eh, pergi macam tu je...??

Lepas 15 minit aku tergerak hati nak call dia

Aku : Sengaja lupa ke, pura-pura lupa ke atau memang lupa..?
Dia : Lupa apa..?
Aku : Nampak sangat tak penting...
Dia : Apa yang pentingnya..? Lupa apa ni...?
Aku : Ish, nampak sangat aku ni memang tak penting...
Dia : Takde apa yang penting yang patut diingat pun
Aku : Owh...okay la. Terima kasih!!!

Terus letak telefon dengan perasaan yang confuse + marah = bengang!!
Dia ni pura-pura lupa ke atau memang lupa hari ni hari jadi aku...??

---------------------------------

Balik rumah dengan perasaan bebal.
Dia tak pujuk pun.
Cuma hantar sms yang tak membantu meredakan perasaan bengang ini.

"Eh, kotak besar apa atas katil aku ni...??"
Teruja. Tertanya-tanya. Terpelik. Terpanik. Terasa nak tahu isi dalam kotak tu.
Terus buka tanpa berbelah bahagi.
Wahhhhhhh....besarnya!!!



Eh, ada lagi la yang terselit kat bawah teddy bear besar ni...


Cari kad cepat...!! Mesti ada...cari...cari...cari...!!!


Fine. Rupa-rupanya dia memang sengaja nak buat surprise.
Call dia. Lepas tu dengar dia gelak-gelak.

Dia : Aku saja nak tunggu kau naik angin dulu. Cepat sangat nak merajuknya tadi...
Aku : Dah kau cakap takde benda penting yang nak diingat hari ni. Bukan merajuk, terasa je...
Dia : Takkan la aku tak ingat. Birthday gf aku kot. Dah beberapa hari aku stand-by hadiah tu
Aku : Ala, kalau aku tak tanya pasal lupa tadi, kau memang tak ingat pun. Mesti lepas aku cakap baru kau pergi cari hadiah tu..
Dia : Tak la Dila. Aku dah beli hari Sabtu hari tu
Aku : Kau memang sengaja nak tunggu aku naik angin la. Sengaja nak suruh aku menagih ucapan birthday dari bf sendiri...macam tu, kan..??
Dia : Tak terlintas langsung macam tu. Dah la. Jangan fikir lebih. Suka tak teddy bear gemok tu...??
Aku : Hmmm..terima kasih
Dia : Terima kasih..??
Aku : Terima kasih tak lupa birthday aku. Aku tak minta apa pun. Kau tak lupa pun dah cukup bagus.
Dia : Pastu pulang balik la teddy bear tu kat aku...
Aku : Eh, mana boleh. Buruk siku!!!

Lepas tu, terus okay. Hmmm..Dylla, Dylla...hari jadi sendiri pun nak cari gaduh lagi
Tak matured langsung. Umur dah 29 :p
Tapi, umur macam ni dapat hadiah teddy bear...agak childish kan..??
Ah, doesn't matter. Yang penting hadiah tu dari si dia.
Walau apa pun yang dia bagi, aku tetap suka, sekalipun hanya ucapan ringkas dalam sms (",)



p/s : Thanks dear...love u so much...!!!

6 comments:

biela bell said...

wah..swOnOknye..mkin berusia nie kita makin keanak2an.haha

EnciK AxixOu said...

beso giler die punye bear..

Dylla Abas said...

@Cik Bell : adesss..malu nak ngaku tp tulah hakikatnya..huhu :p

Dylla Abas said...

@EnciK AxixOu : mmg beso encik..penuh dh katil sy :p

yayath said...

wahhh...da 29 ke???hehe..happy belated besday sis:)

btw, x nampak mcm 29...awet muda la:)hehe

Dylla Abas said...

@yayath : errr..mgkn faktor badan kecik kot sbb tu nmpk muda..hehehe :)

p/s : thanks 4 de wish (",)