Pages

Tuesday 9 August 2011

Erti aku dalam diri kamu

Alamak...tajuk entri macam jiwang sikit la malam ni. Entah kenapa 2-3 hari ni terasa nak layan jiwang lak. Dah la sekarang ni tengah dengar lagu Bahang Asmara (rock kapak sangat!!!!)

Bila kita bersama seseorang, bercinta dengannya dan menyayangi dirinya, kita mesti tertanya-tanya..apakah tempat kita di hatinya..? Berertikah kita dalam hidupnya..? Pentingkah kita dalam rutin hariannya..? Manusia normal akan merasai perasaan ini (aku rasa la) Kalau ada yang tak pernah rasa, tunggu bila sampai masanya, kamu akan rasainya juga. Tapi, kalau tak rasa juga, sila la berjumpa dengan pakar. Mungkin kamu ada masalah mental. Hahahaha...




Okay, berbalik pada tajuk entri, Erti Aku Dalam Diri Kamu. Alangkah bagusnya kalau kita dapat menerjah ke dalam hatinya untuk mengetahui apakah erti sebenar kita dalam dirinya, kan..? Tapi, kita boleh mengetahuinya atau merasainya dari setiap perbuatan dan tindak-tanduk dirinya terhadap kita. Walaupun tidak semua perbuatannya itu mentafsirkan rasa hatinya, tapi sekurang-kurangnya dengan perbuatan itu akan membuatkan diri kita terasa dihargai (perbuatan yang baik jelah ek..)

Tentu kita akan rasa terharu bila dia mengungkapkan, "aku bersyukur sebab dapat peluang untuk menyayangi dan disayangi oleh kau.." Kita mesti akan sehabis daya akan berusaha yang terbaik untuk dirinya.

Wahai sang kekasih di luar sana, beritahulah kepadaku apakah isi hatimua. Agar bisa aku tahu erti sebenar aku dalam diri kamu. Agar hidupku ni bisa sebahagia orang lain.

p/s : entri macam poyo ni aku tulis sebab dah takde idea nak tulis apa..sekali termerapu lak (",)


No comments: