Pages

Wednesday 24 August 2011

RAYA beb...!!!

"Bila sebut pasal raya
Semua orang ingat raya
Tapi kita semua jangan lupa...
Ada seribu satu kata
Berkait dengan raya
Selain hari raya..."

Mesti ada yg pernah tahu lirik lagu kat atas tu, kan? Tulah lirik lagu raya nyanyian Jalil Hamid. Aku rasa tu lagu raya paling kreatif la. Mana ada artis nak nyanyi lagu macam tu. Bila buat lagu raya, mesti nak kena ada ketupat, rendang, dodol, duit raya, bermaaf-maafan dll la. Hehehe..padahal aku layan je semua lagu raya. Best kot :)

Tak lama lagi dah kita semua nak beraya ni. InsyaAllah. Mood raya pun dah sampai. Majlis buka puasa merata-rata dah aku pergi. Teruk betul. Sampai terkandas banyak hari sembahyang Tarawih aku tahun ni. Eh, salahkan majlis buka puasa lak..?? Ngeee :p

Kepada yg nak balik beraya di kampung tu, hati-hati la kat jalan raya ek. Yg drive sendiri, jangan nak merembat je (nasihat untuk diri sendiri jugak..tahun ni jgn dapat surat cinta speedtrap lagi ye Dylla) Yg naik bas atau pengangkutan awam lain, pujuk driver tu supaya lebih berhati-hati. Cakaplah korang nak beraya kat kampung, bukan kat spital.

Kalau korang nak gerak malam, pastikan korang mendapat rehat yg secukupnya. Bukan apa. Pengalaman aku drive malam dan siang memang rasa berbeza la. Malam ni perasaan cepat ngantuk tu lain macam la. Kalau siang hari boleh tahan lagi. Mungkin sebab malam, gelap, mata pun memang rasa nak lelap la. Jadi, kalau mengantuk tolong la berhenti rehat dulu. Jangan paksa diri tu okay.

Apa pun, aku nak mengambil kesempatan nak memohon ampun dan maaf kepada semua kawan-kawan dalam dunia blog ni. Mungkin ada yg pernah terasa hati dengan apa yg aku tulis, jadi aku minta maaf banyak-banyak. Takde niat nak menyakitkan hati sesiapa pun.



p/s : SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI....!!


No comments: