Pages

Wednesday 17 August 2011

Diari Ramadhan Dylla : Day 16

Pejam celik pejam celik..dah 16 hari kita berpuasa. InsyaAllah, 2 minggu lagi kita akan menyambut hari raya. Banyak perkara dalam kepala ni yang nak kena buat. Persediaan menyambut raya. Huh..

1. Servis kereta - wajib..!!

2. Beli baju raya - err..dah ada, cuma tak siap jahit lagi :p

3. Kuih raya - dah tempah 2 jenis..tapi macam nak tambah lagi. tamak tak..??

4. Duit raya - nasib baik anak buah ada 2 orang je..selamat :)

Ohh...4 perkara je yang memang betul-betul nak kena stand-by ni. Perkara yang tak boleh nak miss masa hari raya nanti. Perkara lain-lain yang tak berapa penting tu tolak tepi dulu.

Hmmm...siang tadi kat ofis agak sibuk la. Walaupun sempat buat 1-2 entri, tapi rasa tak senang duduk sebab kerja sangat-sangat banyak. Rimas pula aku rasa nak stay sini sampai hujung projek. Hahahaha...

Kat FB, banyak komen yang aku baca mengucapkan takziah untuk Mira di atas kehilangan ayahnya. Sempat la berbual dengan Mira dalam telefon lepas majlis pengebumian ayah dia pagi tadi. Suara dia macam dah okay. Tapi, dia mengadu hidup terasa kosong. Dia nak balik sini cepat. Aku tak bagi dia balik lagi. Aku minta dia temankan mak dia yang sedang bersedih hati tu. Dia pun tengah sedih. Jadi, sama-sama teman la kan. Aku tak boleh la nak datang sana selalu untuk temankan dia. Family dia yang lain-lain semua ada. Apa pula diorang cakap nanti.

Apa pun, hidup mesti diteruskan. Yang dah pergi tetap pergi. Kita yang hidup ni, tak boleh nak menoleh ke belakang lagi. Itu pesan aku pada Mira. Arwah ayah dia tentu tak mahu melihat mereka sekeluarga terus bersedih.

p/s : Ya Allah, kau cucurilah rahmat ke atas roh arwah pakcik Jamal..aminn

No comments: