Pages

Saturday 13 August 2011

Diari Ramadhan Dylla : Day 12

Hmm..12 hari dah rupanya. 12 hari apa..?? 12 hari dah kita semua berpuasa. Selama 12 hari berpuasa ni, macam-macam juadah berbuka puasa yang aku dah makan. Macam-macam menu. Kebanyakannya menu dari tukang masak di bazar Ramadhan la (",)

Tapi, hari ni aku dah merancang nak masak asam pedas. Secara tak sengaja terjanji dengan housemate nak masak asam pedas tu masa kitaorang sama-sama pageview MAT GEBU. Tapi, hasilnya memang best la!! Aku ikut sebijik-sebijik bahan dan caranya. Jadi!!

Siang tadi kat ofis, bos kecik aku sakit gigi pula. Masa dia mengadu kata sakit gigi tu sampai rasa sakit kepala, aku senyum je. Dulu, masa aku sakit gigi sampai terpaksa m.c, dia hentam aku kot. Cakap aku sengaja ngada-ngada. Sekarang dia rasa pula. Haa, baru kau tahu macam mana heaven nya sakit gigi tu!!

Hehehe..tapi, aku tak la hentam dia balik. Aku siap risau lagi. Aku tahu sangat rasa sakit gigi tu macam mana. Macam-macam petua aku bagi. Tapi, dia tak nak buat. Adess..biarla orang degil..huhu :p

Sabtu (esok je..!!) dah last day dia kat sini. Alahai, sedih kot rasa. Sebelum ni, kalau dia bercuti seminggu dua balik Sarawak, aku tak rasa apa. Sebab aku tahu dia akan balik sini. Tapi, kali ni rasa lain. Sebab aku sendiri belum pasti akan ke Manjung atau tak. Walaupun dia cakap, "saya pergi sana dulu maa..later you'll follow la.." aku diam je. Senyum. Tak nak cakap apa-apa.

Ms.Kong, all the best to you. Thanks for everything, sorry for nothing. Good luck. May you have a great life there. Gonna miss you..!!

p/s : sebenarnya aku risau stay seorang kat sini nanti kerja banyak..hoho :p

2 comments:

Unknown said...

wah.. rajin masak... bagus2... hehehe sedapnya asam pedas... semalam queen pun berbuka dengan asam pedas.. tp mak yg masak.. hehehe

Dylla Abas said...

@QueeN TerataI : mmg sedap..hehehe bkn nak puji masakan sendiri..tapi nak puji resepi MAT GEBU tu..best!!