Pages

Thursday 14 June 2012

Maaf...Saya Tak Mampu Jadi Gemuk

Assalammualaikum W.B.T

Bukannya aku tak nak bersyukur. Cuma, bila yg di sekeliling cuba mengata, mula la rasa tak puas hati kan. Mula la rasa nak buat macam-macam. Nak jadi macam-macam.

Aku ni memang sejak dilahirkan, keluar sekali dengan genetik kurus. Pewaris genetik ayah yg sangat kuat. Kadang-kadang seronok sangat jadi orang kurus. Tak payah risau tentang makan. Makan je apa yg aku nak. Mengidam macam-macam, anytime boleh masuk perut.

Tapi, ada ketikanya, aku rasa rimas juga bila terlalu kurus. Terasa badan sangat ringan. Melayang-layang je rasanya. Bila tiba cuaca dengan angin sepoi-sepoi bahasa bertukar menjadi angin yg tak reti bahasa, memang aku kena bahan kaw-kaw punya. Hahaha...tapi, tak ambil hati pun. Tahu diorang cuma nak bergurau.

Berat maksima yg pernah aku capai hanyalah 48kg. Tu pun boleh bertahan 5-6 bulan je. lepas tu, sikit-sikit berat aku turun. Sampai la sekarang ni berat aku jadi...errr....tettttttt...terpaksa dirahsiakan (",) Senang cakap, memang bukan berat ideal la.



Baru-baru ni, bila aku bergambar dan terserlah la kekurusan aku ni, mula la aku terdetik, " kenapa kurus sangat aku ni..??" Amboi, macam kau pernah gemuk ye Dylla..!! Hehehe...memang tak pernah. Teringin sangat nak gemuk. At least berisi sikit daripada sekarang ni pun dah okay kot. Itulah manusia, bila dilahirkan kurus, nak jadi gemuk. Bila dilahirkan gemuk, mula la sibuk berdiet sebab nak kurus. Macam-macam. Tapi, bila nampak ada yg lebih kurus dari aku, aku rasa happy. "Oh, ada lagi yg lebih kurus rupanya..."


p/s : kurus atau gemuk tu tak penting...yg penting kita sihat, betul tak...?





6 comments:

maszull said...

assalamualaikum dylla...dah okay la badan tu x ada la kurus sangat pun okay jer mama tengok...:)

Natasha said...

sama la kite. berat plg max pn 46,47. tp as long as kite sihat, mkn je ape ade =)

Ce'gu JAERA said...

hahahaha.. kelakar plak.. sama juga macam saya.. kalau kat sekolah saya boleh d kategorikan sebagai orang yang kuta sangat makan... orang keci, tapi nafsu makan besar, tapi x juga besar2.. ehehehe.. syukurlah kan... ada juga hikmah nya..

Unknown said...

sama lah kita dylla senasib.. dah mmg dilahirkan dgn genetik yg kurus mcm mana plak nk gemuk ye tak? mknlah byk mana pun.. mknlah tgh malam pun... mknlah coklat byk mana pun.. mcm tu juga... betul dylla kurus ke gemuk ke janji sihat... :)

IntaNBerliaN said...

dylla ni sm cam akak gak la... kurusss sgt... prgnant skrg pun msh lg underweight.. sian kat diri sendiri.. hihi

Appyloque said...

contact me if you are serious to gain some weight.. 0137903468
http://facebook.com/appyloque