Pages

Monday 18 June 2012

Kronologi Sabtu Yang Memenatkan

Assalammualaikum W.B.T

Dah 2 hari takde entri baru. Macam-macam aktiviti sebenarnya yg berlaku hari Sabtu yg lepas. Aktiviti yg sangat memadatkan jadual aku.

Jumaat - 6.30 minit petang
Sempat singgah di McDonalds Sogo untuk isi perut dulu sebelum balik rumah. Lepak-lepak, makan-makan dan borak-borak pasal kerja dan macam-macam isu.

Jumaat - 8.30 minit malam
Kawan aku yg dah janji nak datang dari Kuala Terengganu tiba di Stesen LRT Bandar Tun Razak. Terus ambil dia dan bawa sekali ke Bukit Beruntung. Oh, ye...mak dan ayah aku ada kat sana. Dan tujuan aku balik ke sana selain dari nak jumpa mak dan ayah, nak jumpa anah buah aku yg kedua tu juga. Adik aku balik ke Bukit Beruntung. Dah lama tak jumpa family dia. Dan yg paling utama, dah lama tak jumpa anak buah aku yg seorang lagi tu, Adam. Kata adik, Adam tak sihat. Terkena jangkitan paru-paru. Risau betul aku. Sampai je di Bukit Beruntung, aku terus cari Adam. Tapi, Adam dah tidur pula. Tengok keadaan fizikal dia, alamak...dah makin kurus si debab ni! Tak boleh panggil debab dah.

Kesian Adam - terpaksa tidur sebab terlalu lemah nak berjaga

Jumaat - 12.30 minit malam
Aktiviti kegemaran ramai - tidur...zzZzZzzZz!!

Sabtu - 9.00 pagi
Kawan aku yg datang dari Kuala Terengganu tu sebenarnya ada temuduga di Taman Sri Rampai, Gombak. Jadi, awal pagi aku dengan dia dah keluar untuk ke tempat tu. Sebelum keluar sempat la snap gambar Adam sekeping dua. Tu pun tak boleh lama-lama. Asyik meragam je dia. Ikutkan hati, aku tak nak pergi temankan kawan aku tu. Tapi, dah janji. Dan nasib baik aku agak familiar juga la dengan kawasan Gombak tu sebenarnya. Dan tak la susah sangat nak cari. Tapi, si kawan aku ni, boleh pula print alamat lama company tu! Adoiii...sengal kejap aku rasa. Lepas dapat alamat yg betul, kena drive lagi. Nasib baik jumpa. Dan kami tiba di pejabat tu hampir pukul 11.00 pagi.

Muka Adam masa ni sama sangat dengan muka Paklong dia

Sabtu - 1.00 tengahari
Bosan gile menunggu dalam pejabat tu. Aku keluar dan sambung menunggu dalam kereta. Pekena aircond sikit...baru rasa selesa. Sekali terlelap pula! Sedar-sedar hampir 15 minit aku terlelap. Tapi, kawan aku belum keluar lagi. Amboi mak, lama gile temuduga! Apa  saja la yg diorang borakkan sangat sampai hampir nak 2 jam ditemudugakan.

Sabtu 1.30 minit tengahari
Perjalanan ke Alamanda, Putrajaya, terasa dekat je. Al-kisahnya, ada Pre-ReUnion di Alamanda. Janji nak jumpa pukul 2.00 petang. Bertolak dari Gombak pukul 1.30 minit tengahari. Memang la rasa nak jadi macam Ralph Schumacher kan. Drive macam orang gile. Nak kejar masa punya pasal. Alhamdulillah. Selamat sampai walaupun dah terlewat hampir 20 minit.

Sabtu - 3.00 petang
Semua yg join Pre-ReUnion kali ni selamat berkumpul. Walaupun hanya ber-4, tapi program ni tetap happening. Aku pelik juga sebenarnya. Dekat group tu, ramainya yg tanya bila nak buat re-union. Tapi, bila dah buat, hanya kami je yg ada. Tak sporting langsung diorang ni. Aku faham la masing-masing dah berkeluarga. Tapi, jangan la sangka yg bujang macam aku ni takde komitmen. Sebab aku faham la aku buat majlis ni hujung minggu. Semua orang cuti. Tapi, ada jelah alasan diorang. Lepas tu tanya bila nak buat next re-union. Hmm..tengok la kalau aku ada mood nak buat yg lain kan...

Dari kiri : Sarah, Dylla, Emilya and Baskaran

Sabtu - 8.30 minit malam
Aktiviti menghantar kawan aku tu ke Hentian Putra pula. Dia nak balik semula ke Kuala Terengganu. Dia tak cukup rest. Aku pun tak cukup rest. Takde la rasa penat sangat. Cuma rasa masa macam tak cukup je. Lepas hantar dia, aku pergi makan dengan seorang kawan sekerja pula. Asalnya, nak pergi tengok drift kat area Sri Kembangan tu. Tapi, kami sempat pergi makan dulu. Lapar punya pasal. Dah siap makan, patah balik kat tempat drift tu, tapi dah habis pun. Tak sempat nak tengok. Balik rumah jelah. Jam pun dah pukul 1.30 minit pagi. Sampai rumah je, memang flat terus. Tarik selimut, tidur!!


Aku tak tahu la kalau orang lain tak penat. Tapi, aku memang rasa penat gile. Pagi Ahad tu, bangun pagi-pagi, pandang sekeliling bilik, check handphone, fikir balik kot-kot ada appointment apa-apa ke tak, agak-agak clear, aku sambung tidur balik. Heaven!!

p/s : sesekali mengerah tenaga macam ni, letih juga ye...??







11 comments:

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

wah dylla padat aktiviti yer....adam comel hihi

Ce'gu JAERA said...

hamboiiii.. Sabtu yang begitu padat,.. saya tertarik dengan bab reunion tu.. sama kes macam kami laa.. Dalam gorup FB bukan main lagi minta sorang atur reunion... cari tempat cari tarikh last2 yang datang dua tiga kerat je.... huhuhu..

p/s: baru abang teringat... Keta Wira dylla yang hilang hari tu apa cerita dah ye??

Unknown said...

wah mmg sgt padat tu dylla tp mesti seronok kalau dpt jmp kawan2 lama kan. hari sabtu queen padat dgn mengemas rumah hihihi

3no gr33ny said...

kesian adam..kecik2 dah dapat dugaan..
p/s : hamba selalu sebak bila tahu ada kanak2 yang sakit =(

Dylla Abas said...

@Wanieys : sangat padat dan Adam memang sangat comel...hee :p

Dylla Abas said...

@Gen2Merah : kan...tapi tulah,susah juga nak cakap bila masing2 ada alasan..hmm,takpela...nak buat macam mana...yg ada tu pun dah kira ok sangat :p

p/s : pasal kete tu...patah tumbuh hilang berganti (",)

Dylla Abas said...

@QueeN TerataI : plan asal sy nak kemas bilik and basuh baju tertangguh la nampaknya :p

Dylla Abas said...

@3no gr33ny : hmm..itu la..bila pandang muka mak ayah Adam yg keresahan tu lagi la rasa tak sedap hati...harap2 dia cepat sembuh :(

Eintan Nurfuzie said...

PADATNYE JADUAL DIA..HUHU

IntaNBerliaN said...

padat betoi aktiviti yer :-)

adam tu putihnya dia... :-)

maszull said...

assalamualaikum dylla...memang padat toi...:)