Pages

Friday 16 December 2011

UiTM Di Hatiku - Part 3

Sambungan entri [INI] dan [INI]

Mushroom
Mushroom tu cendawan kan..?? Semua orang tahu. Tapi, mushroom di UiTM Kampus Arau tu bukanlah cendawan. Rupabentuk bangunannya pun takde macam cendawan. Pokok-pokok cendawan pun takde kat kawasan Mushroom tu. Aku pun tak pasti kenapa ia dinamakan Mushroom. Tak sempat nak korek cerita masa kat sana dulu. Tapi, yg pasti Mushroom ni ialah pusat segala pusat kat UiTM Kampus Arau tu. Ada pusat jual-beli. Ada pusat dobi. Ada pusat sewa motor dan kereta. Ada pusat Cyber Cafe. Ada pusat sumber. Choppp...pusat sumber takde. Itu aku tambah sendiri..huhu (",)

Aku dan kawan-kawan kalau rasa bosan kat kolej, selalu la melepakkan diri kat Mushroom tu. Ada dua kedai makan kat situ yg telah menjadikan aku ni pelanggan tetap diorang. Satu tu kedai moy sup. Sedap gile! Pertama kali aku makan moy sup masa belajar kat sana la. Aku rasa dalam seminggu tu 4-5 kali juga la aku makan moy sup dia. Lagi satu kedai tu selalunya dimonopoli oleh pasangan kekasih. Aku kalau ke sana nak makan aiskrim atau fries je. Tak termasuk dalam golongan yg ber'dating' tu ye. Sebab aku takde boyfriend masa belajar dulu. Takde orang nak kat aku..hahaha

Cyber cafe kat Mushroom ni pun jadi tumpuan aku juga la. Zaman belajar dulu takde PC sendiri, apatah lagi nak ada laptop. So, nak print segala bentuk assignment kat CC tulah. Tapi, selalunya kalau pergi CC tu buat kerja sekejap je. Yg lamanya dok ber'chatting'. Zaman-zaman tu kan paling famous laman sembang MIRC. Macam-macam channel aku join. Borak dengan entah sape-sape. Bila diingatkan balik rasa sangat kelakar. Eh, tapi aku ada kenal seorang mamat ni kat MIRC channel 'Kampung' dan sampai sekarang kami masih berkawan baik. Anak-anak dia pun rapat dengan aku. Sebenarnya, teknologi di hujung jari ada kebaikannya kalau kita tak salah-gunakannya.

Memandangkan entri ni macam dah agak panjang, jadi aku terpaksa buat entri sambungan yg lain. Hmm..okay la. End of story (",)



14 comments:

Ce'gu JAERA said...

alalala.. comey ja kenangan kita dulu2 kat kampus kan.. dulu2 mmg top main MiRc ni kan.. ekekeke.. Lucu plak... sampai ketagihan nak main chat tu....

3no gr33ny said...

byk kenangan zaman muda mudi ni ek..hehehe

dhiera zainudin said...

unik ye, ada cafe bentuk mushroom~

Ce'gu JAERA said...

selamat berhujung minggu buat adik ku dylla (",)

mazda2992 said...

mmg best zaman mirc..msuk runangan chat kampung,or mamak..hahahhhah dylla minat msuk chennal mana d mirc..hehehe gen2merah mesti zon kampung..kan..kan..kannn...

Eera Shera said...

nape sy tak tau mirc tu ape ek? dulu2 je ke pupular? hehe...

mushroom tu penah dgr dr member yg belaja kt sana dulu.comel je nama tu ;)

nini said...

mesti da lama abis belajar ni....sebab zaman mirc tu zaman saya sekolah...=p

Dylla Abas said...

@Gen2Merah : memang ketagih..sampai tiap2 malam rasa nak chatting..hehe

Dylla Abas said...

@3no gr33ny : sangat banyak..!!

Dylla Abas said...

@dhiera : namanya je yg unik sebenarnya (",)

Dylla Abas said...

@Gen2Merah : selamat juga untuk abang cikgu :)

Dylla Abas said...

@mazda2992 : sy dulu selalu masuk channel kampung je..sesekali je masuk channel Ipoh..hehe :P

Dylla Abas said...

@Eera Shera : mirc tu mmg famous sebelum wujudnya ym, skype dan yg seangkatan dengannya..merasa la juga kenangan tu :)

Dylla Abas said...

@nini : memang dah sangat lama dik..dah tua pun sekarang ni..huhu :p