Pages

Wednesday 7 December 2011

Berserah Kepada-Nya


Google


Ya Allah,
Sesungguhnya Engkaulah Tuhan yang Maha Pengasih
Lagi Maha Penyayang

Jika Engkau telah menciptakan seseorang buat diriku
Yang akan melengkapi hidupku ini...
Maka Kau dekatkanlah dia kepadaku

Jika apa yang aku miliki ini...
Adalah yang terbaik untuk diriku
Terbaik untuk agamaku
Terbaik untuk masa depanku dunia dan akhirat kelak...
Maka Kau percepatkanlah jodoh ini
Kau permudahkanlah urusan kami

Namun, jika apa yang aku miliki ini...
Bukanlah yang terbaik buat diriku...
Maka Kau jauhkanlah dia daripadaku
Kerana aku ingin benar merasai kebahagiaan hidup
Di bawah restu dan rahmat-Mu Tuhan
Aku rela kehilangan kasih sayang sesiapa jua
Namun tidak kasih dan sayang-Mu Ya Allah...


p/s : petikan dari buku motivasi yg aku dah lupa tajuknya (",)
doa yg amat sesuai untuk sesiapa yg buntu di dalam memikirkan jodohnya ** aku ke..?? hahahaha







2 comments:

3no gr33ny said...

boleh digunaka pkai bersama ni..heheh

Dylla Abas said...

@3no gr33ny : boleh...boleh...silakan :)