Pages

Friday 30 December 2011

Kepala Kusut Menaiki Tren KTM

Assalammualaikum W.B.T

Selamat pagi semua. Awal pula aku tulis entri hari ni. Tapi, takpela..sebab kejap lagi nak fokus pada kerja ** ye ke..??? Banyak kerja la kawan-kawan. Dah la hari ni aku tinggal seorang kat ofis. Semua pakat cuti beramai-ramai. Sampai hati diorang tinggalkan aku keseorangan macam ni..sob..sob =(

Dah..dah..ngada-ngada lebih plak! Okay..sambung balik cerita. Nak cerita pasal tren komuter (KTM). Semalam aku datang kerja dari Bukit Beruntung ---> KL...jauh juga ek. Tapi, tak kisah. Bukan nak cerita pasal perjalanan yg jauh tu. Nak cerita pasal tren yg aku naik semalam.

Aku naik tren pukul 6pm la lebih kurang. Punyalah ramai manusia kat stesen tu! Aku pun sempatla menyelitkan diri kat celahan manusia di bahagian menunggu koc wanita. Sampai situ, okay lagi. Aku pun layan perasaan sendiri jelah. Bila tren sampai je...yg sopan pun bertukar jadi ganas...haa, amekaw! Aku terpinga-pinga kejap. Dah lama tak naik tren KTM ni. Jadi, agak blur sekejap dengan situasi tu.

Tapi, aku berjaya juga la meloloskan diri ke dalam tren. Kat stesen KL Sentral tu je koc dah penuh gile. Bak kata orang tua-tua, "macam ikan sardin" Macam tu la keadaan kami kat dalam tren tu. Tak kisah, asalkan aku boleh bernafas dengan jayanya..tu dah cukup baik.

Sampai je kat stesen Kuala Lumpur, punyala ramai yg dah menanti. Diorang ni memang main sumbat je. Tak fikir dah yg tren tu penuh ke apa ke. Yg best nya, ada 3 orang ni...2 Melayu dan 1 India. Bertolak-tolak nak masuk dalam tren. Aku memang dah tersepit gile dah. Tak boleh nak gerak-gerak lagi. Mata je boleh gerak-gerak kiri dan kanan. Kat situ takpe lagi. Bila samapi je stesen Bank Negara, ada pula yg nak keluar. Tapi, tak sempat orang nak keluar, yg si India tu tiba terjatuh! Semua orang pandang la. Biasa la tu..rakyat Malaysia kan prihatin (",)

Dia bangun je terus jerit, "Siapa tolak saya??? B***h, b**i, s**l...! Tak pernah naik tren ke mahu tolak-tolak..??" Erkk...aku kembali blur. Aku rasa takde siapa yg tolak dia. Dia terjatuh sebaik saja pintu tren terbuka. Dah dia bersandar kat pintu. Tren penuh macam ikan sardin. So, possibility untuk jatuh macam tu memang tinggi la kan. Yg 2 orang Melayu tu pun sama naik juga. Tiba-tiba jadi geng dengan si India tu. Memaki hamun orang-orang kat dalam tren. Hmm...entah la. Hahaha...tak pasal-pasal aku dan yg lain-lain terpaksa dengar kesopanan mulut diorang tu.

Ada seorang gurl berdiri depan aku tu asyik geleng kepala je. Sempat dia beritahu yg itulah pertama kali dia menaiki tren KTM. Dia sangat-sangat terkejut dengan keadaan tu. Aku angguk je. Walaupun aku dah pernah naik tren KTM sebelum ni, tapi ini la pengalaman pertama aku berhadapan dengan situasi yg agak tak sopan macam ni. Nasib baik koc wanita. Kalau kat tempat koc yg bercampur-campur tu, macam mana la pula agaknya ye..?

p/s : sengaja **** beberapa perkataan kat atas...aku tahu korang faham maksudnya...

6 comments:

3no gr33ny said...

kalo ikutkan hti..mmg xnk naik ktm g dh..sesak sgt2..p itu je yg paling snang dan cepat smpai..huhu

Ce'gu JAERA said...

mmg macam tu kalau dah sesak naik KTM kan... kat bas pun bole terjadi mcm tu.. mcm2 gelagat orang...

saya tak pernah nak naik KTM lagi.. ehehe

Si BuDaK KaChAk said...

tau takpe....sy sboleh2 nak mengelak dari naik ktm bila waktu ofis balik keje...

makcik2 yg tua2 da ade ank cucu pun tolak sy sampai tak dapt nek tren lgsung time tu....

minachi tu nak coverline kot sbbtu dia mara2 camtu....hahaha

Dylla Abas said...

@3no gr33ny : itu la pasal..kalau bukan sebab terpaksa memang tak nak naik ktm tu

Dylla Abas said...

@Gen2Merah : nnt cikgu naik sekali n merasa pengalamannya ye..

Dylla Abas said...

@Si BuDaK KaChAk : hehehe...kena tolak dgn mkck2 tua..sian dia..

betul juga kan..minachi tu mesti nak cover malu sebab dah jatuh kan :p

oh..si budak kachak ni dah ada gambar la..phewittt!!