Pages

Tuesday 31 July 2012

Diari Ramadhan Dylla (2) : Day 11

Assalammualaikum W.B.T

Alhamdulillah. Tamat sehari lagi. Bagi yg sudah sempurna 11 hari tu, tahniah diucapkan. Bagi yg tak cukup 11 hari tu...err, esok pandai-pandai la korang ganti balik ek >_< Wajib ganti okay!

Tadi kat ofis tak berapa rajin nak buat kerja. Awal pagi tu okay lagi la kan. Walaupun agak lemau sebab diiringi oleh cuaca yg sejuk lagi dingin, tapi masih boleh lagi la nak fokus pada kerja. Bila tetiba datang berita yg kurang enak, aku terus down.

Restructuring! 

Korang mesti pernah dengar kan tentang hal tu, kan? Awalnya, department aku tak terlibat langsung dengan restructuring ni. Tapi, beberapa minggu lepas bos ada beritahu pada aku yg aku mungkin akan masuk ke department Finance! What de....???

Apa la kaitannya kerja aku dengan Finance tu sampai aku nak dimasukkan ke department tu...? Takde kaitan langsung okay! Sakit hati aku betul dengan berita tu. Aku dah selesa dengan kerja aku. Aku dah selesa dengan department sekarang ni. Aku dah selesa dengan bos yg sengal tu. Aku dah selesa dengan environment macam ni. Tetiba kena tukar department...apa kes..??

Tadi, ada seorang kakak Finance tu tanya kat aku, "Dila, hang bila nak masuk sini,,.? Kami dah standby tempat untuk hang dah ni..." Tudiaaa...semangat okay! Aku yg terus tak bersemangat. Aku suka staff kat Finance department tu. Tapi, bukan la sampai nak jadi department-mate ye. Hmmm...susah hati betul la. Memang la baru ura-ura je...sebab bos aku pun tak dapat kata putus lagi. Tapi, aku memang dah rasa tak senang duduk. Kenapa la benda ni jadi kat aku pula...?? Dugaan...?? Hai, boleh ke dugaan macam ni...??

Malam ni nak tidur awal la. Takde mood nak buat apa-apa. Update entri ni pun dengan perasaan yg sangat tak best. Esok pagi-pagi la aku BW blog korang ek. Nite!


p/s : harap-harap restructuring ni khabar angin je =(



Photobucket

20 comments:

IntaNBerliaN said...

kalu tukar department, blhlah mintak naik gaji jugak.. ;-)

dhiera zainudin said...

setuju dgn intan. kalau dorang tetap nak tukar kan department, demand naik gaji!

IntaNBerliaN said...

nanti bg alamat.. dkt komen box akak pun ok je.. :-)

umiawadah said...

hmmm tak tahu nak komen camne..sebab tak reti juga tugasan apa..tapi setkat bagi nasihat boleh kot...rezeki Allah ada di mana-mana...mungkin Allah nak beri yang terbaik untuk kita...

maszull said...

assalamualaikum dylla...kesian nyer kalau terpaksa kena la turutkn juga...;)

Kancil 8349 said...

kena berani hadapinya...mana tahu rezeki bagus

Unknown said...

sekali sekala...bertukar angin.....
mana tahu kalau kat tempat baru lagi seronok.....

AZLA said...

postingannya sangat bagus sekali gan
bermnanfaat, terima kasoh

Unknown said...

salam dylla.. aduii kalau Queen dpt kabar mcm ni pun rasa x best bila kita dah serasi berada di sesuatu tempat tu kan.. bila nak tukar2 ni mmg sgt x best lah!! pe pun sabar la yer.. doa byk2 semoga x ditukarkan :)

Anonymous said...

all the best ye

AZLA said...

kembali lagi ke sini sahabatku, biasa silaturahmi

terima kasih

Dylla Abas said...

@IntaNBerliaN : hmm..bertuahnya kalau dapat naik gaji kak..masalahnya tak dapat..hee :p

Dylla Abas said...

@dhiera : hee..nak demand..tapi takut dapat termination letter plak >_<

Dylla Abas said...

@ummiarissa : sy setuju...rezeki Allah ada dimana2..cumanya kes sy ni..rezeki tetap di sini...cuma kena b'tukar department..ada la tak best sikit

Dylla Abas said...

@maszull : w'salam mama, nampak gayanya macam tu la..kalau dah TERPAKSA..tak boleh nak buat apa dah :(

Dylla Abas said...

@Kancil 8349 : hmmmm :(

Dylla Abas said...

@Remy hazza : tak berani nak cakap la..tapi kalau tengok environment skrg ni..department baru tu x best sangat..huu :p

Dylla Abas said...

@Penyuluh Perikanan : (",)

Dylla Abas said...

@QueeN TerataI : tulah..sedang gigih berdoa ni..hari2 dok pujuk bos suruh fight untuk kekalkan sy kat department ni :)

Dylla Abas said...

@Kesuma Angsana : tq (",)