Pages

Sunday 22 July 2012

Diari Ramadhan Dylla (2) : Day 1

Assalammualaikum W.B.T

Alhamdulillah. Dah selesai pun puasa pertama di 1 Ramadhan hari ni. Hari ni berbuka puasa dengan family aku. Semua ada. Best betul. Happy je tadi. Sempat juga la aku merakam beberapa aksi kedua-dua orang anak buah aku, Azeem dan Adam. Nanti ada masa aku share la ye, insyaAllah.

Buat masa ni, setiap kali 1 Ramadhan, aku pasti akan berada di samping family aku. Rasanya belum pernah lagi aku menyambut puasa dengan kawan-kawan. Hmmm...eh, jap...rasanya masa belajar dulu pernah kot. Oh, itu cerita lain la ye. Sebab dulu belajar jauh nun di utara tu. So, nak balik kampung macam tak cukup masa.

Siang tadi pun aku tak sempat nak kemana-mana dan buat apa-apa. Hanya duduk di rumah. Berbual dengan mak dan ayah. Blogwalking. Facebooking. Sleeping. Hah, part tidur tu yg paling best. Tidur tak lama mana pun. Tak boleh nak tidur lama-lama. Tu, anak buah aku yg 2 orang tu...bising ya amat! Terganggu tidur aku dibuatnya..hee >_<

Plan nak ke bazar Ramadhan pun tak jadi. Tiba-tiba abang dan kakak ipar aku dengan baik hatinya nak ke sana untuk membeli sedikit juadah berbuka puasa. Tak sikit sangat la. Banyak juga menu yg dibeli mereka. Tapi dapat la habiskan semua. Alhamdulillah. Tak membazir.

Hmm, ok la kot. Dah takde apa nak cerita lagi. Itulah yg berlakudalam hidup aku  di hari pertama puasa tahun ini. InsyaAllah, aku akan update untuk hari esok pula. Good night semua..!!



Photobucket

6 comments:

3no gr33ny said...

salam ramadhan buat sahabat Dylla..semoga sama2 dapar berusaha puasa penuh..err..hehhe

Ce'gu JAERA said...

ya, paling tak best bila puasa pada hujung minggu.. kalau tak beronline, pasti akan layan tido... tak pun kalau kepanasan sangat terus pegi mandi.. hahahaha...

salam ramadhan dylla.. esok update diary lagi ya

maszull said...

assalamualaikum dylla...kalau berbuka pose di kampung memang bestkan enjoy je rasanya kalau dah ramai2 tu mcm ragamnya...:)

Dylla Abas said...

@3no gr33ny : err..best nye kalau dapat puasa penuh..hahaha :)

Dylla Abas said...

@Gen2Merah : itulah..sampai mak bising2 sebab asyik nak tidur je..hehe :p

Dylla Abas said...

@maszull " w'salam mama, buka puasa kat kampung emmang perkara terbaik dalam hidup la..dapat tengok muka mak n ayah pun dah cukup buat rasa kenyang :)