Pages

Monday 9 July 2012

Transformasi Diriku - Aku Taknak Mengalah

Assalammualaikum W.B.T

Tak lama lagi dah nak masuk bulan Ramadhan. InsyaAllah dalam 11 atau 12 hari saja lagi. Persiapan menyambut bulan puasa..? Biasa je. Cuma bulan puasa kali ni aku merancang nak habiskan bacaan al-Quran yg sedang aku baca sekarang ni dan mulakan balik bacaan yg baru pada tanggal 17 Ramadhan nanti. Moga-moga usahaku dirahmati Allah S.W.T selalu ** kalau boleh nak renew bacaan al-Quran setiap kali menjelangnya 17 Ramadhan...insyaAllah **

Melihat keadaan diri sendiri, baik dari segi mental ataupun fizikal, memang jelas kelihatan yg aku sedang bergelut untuk terus kekal di landasan yg benar. Oh, bukan mudah rupanya nak menjadi hamba yg lebih baik. Macam-macam dugaan yg terpaksa ditempuhi. Dugaan yg tak sebesar mana pun. Cuma aku yg kadang-kadang tidak punya kekuatan untuk menempuhinya. Arghhh!!

Google

Tapi, aku taknak mengalah dan tak akan mengalah. Biar susah macam mana sekalipun, ini jalan yg seharusnya aku ikut. Ini jalan yg semua umat Islam patut lalui. Ya Allah, berilah kekuatan pada aku untuk menguatkan iman dalam diri ini.


p/s : sedih bila melihat ada orang yg taknak berubah kerana terlalu obses pada kesenangan hidup di dunia... na'uzubillah


Photobucket

7 comments:

Anonymous said...

bagus2 kalau ada rasa keinsafan n niat nk berubah kearah kebaikan tu!

AQ Eyfa said...

moga kite sume diberikan petunjuk utk menuju ke arah kebaikan..amin2

Unknown said...

mmg byk dugaan kalau nk buat baik nie.. Allah nk uji seteguh mana iman kita utk berubah... chaiyok2..

Unknown said...

mmg byk dugaan kalau nk buat baik nie.. Allah nk uji seteguh mana iman kita utk berubah... chaiyok2..

3no gr33ny said...

bukan mudah nak berubah..dan dalam hidup kita memang penuh dengan dugaan..cuma setiap individu perlu lalui dugaan yang berbeza..

p/s : hamba doakan moga kita sama2 diberi keteguhan iman dan taqwa padaNya..amin =)

IntaNBerliaN said...

moga kita dikuatkan iman...

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

semoga iman kita sentiasa kuat untuk menempunya..bagus niat dyla tu :)