Pages

Friday 13 July 2012

Hidup Mesti Diteruskan

Assalammualaikum W.B.T

Seharian blog aku sepi. Bukan takde cerita yg nak dikongsikan. Tapi, kesayuan menyelubungi kami semua di UniRazak. Pemergian Allahyarham Prof.Mohd Hanif secara tiba-tiba benar-benar mengejutkan. Dia yg sedang duduk berbual dan minum di salah deBread CapSquare, tiba-tiba rebah. Dan masa tu nyawanya dah takde lagi.

Semalam, kami semua ke Klang untuk menziarahi keluarga Allahyarham dan sekaligus memberi penghormatan terakhir kepada Allahyarham yg sangat banyak jasanya kepada universiti. Melihat wajah isterinya yg kelihatan tenang walau berjujuran airmata, menumbulkan rasa hiba dalam diri. Melihat pula wajah anak-anak Allahyarham, lagi menambahkan rasa sedih.

Aku sempat la tengok wajah Allahyarham buat kali terakhir sebelum dia dikafankan. Rasa terkejut masih ada dalam diri. Ya Allah, begitu saja Kau menjemput hamba-Mu pulang menemui-Mu. Senang saja cara pemergiannya. Moga rohnya sentiasa dicucuri rahmat Allah S.W.T selalu. Ya Allah, Kau tempatkanlah dia di kalangan hamba-Mu yg soleh. Amin.


p/s : semoga balu dan anak-anak Allahyarham terus tabah untuk meneruskan kehidupan walaupun tanpa Allahyarham di sisi...insyaAllah


Photobucket

9 comments:

Anonymous said...

slam takziah juga. dah baca citer ni dari blog Kjee!

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

salam takziah

Unknown said...

salam takziah... mmg benar.. kalau Allah nak ambil nyawa kita mmg x kira masa dan tempat.. oleh mmg kita perlu bersedia sentiasa..

maszull said...

assalamualaikum dylla...al-fatihah buat arwah...:)

3no gr33ny said...

takziah buat keluarga arwah..semoga arwah ditempatkan dlm klgn para solehin dan solehah

ainraus said...

1st time sampai blog ni. terbaca entru sedih pulak.
takziah buat keluarga beliau.

MizzTina said...

alfatihah..salam takziah buat keluarga arwah..

Kancil 8349 said...

salam takziah drpd Kancil..dan Kancil sedekahkan Al fatihah untuk arwah

IntaNBerliaN said...

al fatihah utk arwah..