Pages

Monday 23 July 2012

Diari Ramadhan Dylla (2) : Day 3

Assalammualaikum W.B.T

Hari ke-3 berpuasa dengan keadaan sakit mata. Haa...best kan?? Dugaan ni. Al-kisahnya, pagi tadi memang dah pergi kerja. Then, mata yg memang dah sedia sakit ni jadi bertambah sakit. Rasa macam nak terkeluar biji mata ni dibuatnya.

Nak tak nak kena la juga pergi klinik. Malas sebenarnya nak menghadap doktor tu. Tapi, terpaksa la juga memandangkan mata ni aset penting kot nak meneruskan hidup dengan lebih sempurna. Dapat la mc dua hari. Hmm, sebelum balik rumah tadi pun jenuh fikir juga, nak balik ke tak...? Bukan apa, dah la puasa...balik rumah nak buat apa je pun.

Tapi...tiba-tiba dengar suara bos dari dalam bilik dia...

"Makwe...awak nak balik pukul berapa ni...? Tu sakit mata awak tu berjangkit ke tak...? Kang habis semua 1 department sakit mata..."

Alah..sedih la bos ni. Aku punya la bersemangat waja nak teruskan kerja. Tapi dia boleh 'halau' pula. So, dengan hati yg berduka-lara, aku kemas-kemas meja aku then terus log out. Balik la. Dah bos suruh balik kan..huhu >_<

By the way, sepanjang perjalanan nak ke stesen LRT Bandaraya tu punya la seksa aku rasa. Silau gile! Berair-air mata aku. Adoiii...memang jalan menunduk jelah aku. Sopan sungguh tau. Anak sapa la ni..hahaha

Sampai rumah tadi, sempat la sumbat baju dalam washing machine. Sementara nak tunggu waktu Solat Zuhur, aku selak-selak juga la Al-Quran tu. Eh, bukan selak jelah. Baca la sekali. Dengan mata yg berair, meleleh-leleh rasanya air hidung...yarkkk!!!

Dah siap semua kerja termasuk la selesai bersolat, aku pakai ubat dan terus tidur. Oh, nyamannya dapat tidur di siang hari di bulan puasa. Amboiii...nikmat ye Dylla! Kang makruh puasa tu baru padan muka. Rugi je! Alhamdulillah, aku terjaga tepat masa azan Asar berkumandang. Jelas sekali bunyi azan tu sampai aku terkejut dan kelam-kabut bangun. Adoii...ingat dah azan Maghrib...hahahaha

Apapun, hari ni aku tak dapat nak join tarawih. Sebab aku rasa masa aku rukuk dan sujud dalam solat, mata ni macam nak terkeluar je. Harap-harap esok dah pulih macam biasa. Boleh la aku tarawih balik. InsyaAllah.


Photobucket

4 comments:

3no gr33ny said...

semoga sahabat Dylla cepat sembuh..memang susah nak beribadat dengan salah satu anggota tak sempurna sihatnya

AZLA said...

kunjungan dan silaturahmi di sini kawan
salam persahabatan
salam ramadlon
saya suka Blog ini sanagat bagus dan kreatis,

saya follow ke 208
sudilah follow back

ditunggu
dan terima kasih

Dylla Abas said...

@3no gr33ny : alhamdulillah..dah sembuh pun :)

Dylla Abas said...

@Penyuluh Perikanan : mekasih ya (",)