Pages

Tuesday 31 July 2012

Diari Ramadhan Dylla (2) : Day 10

Assalammualaikum W.B.T

Baru je habis tengok cerita cina kat tv3 tu. Apa ntah tajuknya. Lekat pula aku ngadap tv tadi. Seronok juga cerita tu tadi. Aku kagum dengan semangat berlawan habis-habisan yg ditunjukkan oleh polis tu. Haa la...cerita...tapi,kita ambil yg baik sudah. Yg tak baik tu tolak tepi je.

Okay...ada perkara yg aku rasa tak best berlaku pagi tadi. Hari ni naik je tren, aku dah dapat seat. Selalunya, memang takde peluang la nak dapat seat. Yelah, Bandar Tun Razak tu dah stesen LRT yg ke berapa ntah. Dah sah-sah la tren tu penuh sebelum sampai stesen ni. Tapi hari ni nasib aku agak baik. Dapat seat, duduk sambil tersenyum puas hati. Huh, tak senonoh perangai!

Tapi....................

Sampai je stesen Cheras, ada la seorang kakak ni naik. Aku memang confident ya amat dia tu pregnant. Jadi, disebabkan aku je yg terpandang dia, aku pun bangun la nak bagi dia duduk. Rakyat prihatin katakan! Tapi lagi.........kakak tu eksyen betul la. Tak nak duduk! Aku dah sacrified seat aku untuk dia kot! Sekali orang lain yg duduk. Dan aku...? Berdiri la sampai ke sudah. Haish!

Aku tak marah dia tak nak duduk. Tapi, ini la perangai ibu-ibu mengandung yg selalu aku jumpa dalam tren. Dah bagi duduk, tak nak duduk. Bila tak bagi duduk, katanya kita tak prihatin. Aduhai, penat melayan kerenah orang macam ni, kan...? Dan peristiwa ni berlaku bukan sekali. Dah 3 kali berlaku dalam tempoh 2 bulan. Kenapa la aku je yg sibuk-sibuk nak prihatinkan diri...? Hai, jadi rakyat prihatin pun kau mengeluh, Dylla..?

Hmm, apa-apa jelah. Yg penting niat aku baik. Tak nak dia rasa mudarat bila berdiri lama dalam keadaan mengandung. Tapi, dia tak kisah. Aku pun malas nak kisah juga la. Hmm, niat baik tapi merungut. Sengal la kau ni, Dylla! Haa la..merungut la juga. Aku manusia biasa. Merungut tu kadang-kala berlaku di luar sedar. Eh, ye ke..? Hahahaha >_<

Oh, ye! Tadi aku dapat berita yg kurang senang. Tapi, tak nak cerita sekarang. Tunggu entri seterusnya. Till then...gudnite bloggers!!


p/s : kenapa mata aku segar gile malam ni....??



Photobucket

6 comments:

azievee said...

salam kenal

hehehe...cam ne tu bagi kat org lain org lain yang duduk..

i follow u

Bobo said...

tula kan..mmg selalu mcm tu..dorg eksyen lebih hehe..tp teruskan sikap prihatin tu kay..mana lahtahu satu hari nanti kita dalam situasi yg sama mcm tu :)

3no gr33ny said...

lain kali tuan hamba kena tanya dulu sama ada puan yang mengandung tu nak duduk ke x..huhu

Dylla Abas said...

@azievee : tulah tu..bila kakak tu tak nak duduk..then orang lain duduk la..sy nak duduk blk pun rasa cam x best je..

Dylla Abas said...

@Bobo : insyaAllah :)

Dylla Abas said...

@3no gr33ny : hee..bernas juga idea tuan hamba tu ^_^