Pages

Sunday 29 July 2012

Diari Ramadhan Dylla (2) : Day 8

Assalammualaikum W.B.T

Dah masuk 8 Ramadhan pun. Bermula la minggu kedua berpuasa. InsyaAllah, moga keberkatan dari-Nya akan lebih melimpah ruah di minggu yg kedua ni. 

Hari ni satu hari duduk rumah. Takde buat apa-apa pun. Kemas bilik sikit-sikit, lepas tu dok mengadap lappy ni. Dah bosan mengadap lappy, baring-baring jap sambil baca buku. Dah bosan baca buku, keluar bilik dan tawaf ruang tamu tu 2-3 round, lepas tu masuk bilik balik. What a life!!

Tapi, aku terasa cepat juga masa berlalu hari ni walaupun tak buat apa-apa. Selain dari perkara-perkara di atas, aku sempat juga la mengaji beberapa mukasurat. Kena usaha gigih ni. Risau betul aku tak sempat nak khatam dalam bulan Ramadhan ni. Minta-minta la sempat...amin.

Hmm, petang lepas Asar, aku dan housemate sempat la ke bazaar Ramadhan kesukaan kami...hahaha...dah jadi bazaar Ramadhan kesukaan pula! Haa la..dah tu je bazaar yg ada kat sini. Yg dekat dan senang nak pergi. Bazaar lain agak jauh. Malas la pula nak pergi jauh-jauh sangat. Dengan keadaan cuaca sekarang yg panas terik ni, sampai sepet mata aku dibuatnya, memang tak la nak gerak jauh dari rumah.

Oh, by the way...tadi ex-boss aku SMS. Dia suruh aku arrange majlis buka puasa dengan MJC ex-staff yg akan ditaja sepenuhnya oleh beliau. Aku pun terus, yes boss jelah! Rezeki...takkan nak tolak...hee >_< Tapi, nak contact balik kawan-kawan lama ni satu hal juga. Bukan apa, kalau jenis yg reti nak bagi respon tu okay la lagi. Kalau jenis yg buat tak tahu je...memang malas sangat rasanya nak berurusan dengan orang yg macam ni.

Jadi, itulah jelah yg berlaku dalam hidup aku hari ni. Takde apa yg menarik pun. Yg pasti, aku memang rasa sangat dahaga malam ni. Dah bergelas-gelas air selamat masuk dalam badan aku ni. Macam dehidrated je. Ni pun ada rasa nak minum lagi. Haish!


p/s : gudluck to my housemate...esok dia ada exam (",)



Photobucket

9 comments:

Natasha said...

oh.. tawaf ruang tamu pn still tmasuk dlm daily xtvt erk.. haha =) y not u tawaf dapur.. hihi

ed shahir said...

ed cirit sampai lembik 1 badan.. adui.. bila nak berbuka sama2 nie kak dylla :)

Unknown said...

Assalamualaikum (^_^) datang follow blog ni. Follower yang ke- 213 .

Nanti jikalau ade kelapangan , awak tinggalkan jejak link blog awak di sini ya Exchange link

nanti saya dapat Blogwalking awak selalu (^_^)

Hope dapat jadi rakan yang sejati dalam blogger ni ya , kita gunakan peluang ini sebaiknya untuk mengeratkan lagi hubungan antara 2 blogger (^^_)
Salam perkenalan ; ) sekali lagi dari Fariz Reza .

From: Fariz Reza [Dot] Com

Anonymous said...

selamat berpuasa. wahuu, dehidrated punya pasal. kadang2 sy pun cam awak gak.. tapi. kalau dh dahaga terlajak minum air sampai bergelen gelen..pastu mula la kencing tak henti. hehee

Dylla Abas said...

@Natasha : hehehe...haa la,dah tu anta perkara yg dibuat semlm..kena la list kan juga...btw..bulan puasa xleh tawaf dapur..nnt makruh puasa..huu >_<

Dylla Abas said...

@ed shahir : tulah akk suruh minum teh kelat..m'bantu la jgk..nasib baik cuti kan.rest jelah kt umah.buka puasa sama..? bleh je..sile plan ye :)

Dylla Abas said...

@Fariz Reza : will follow u later..btw thanks :)

Dylla Abas said...

@the tempo of life : kan...sama la kita..hee :p

3no gr33ny said...

hujung minggy yang menyeronokkan pula bagi hamba dek sibuk mencari baju raya..hehe