Pages

Thursday 26 July 2012

Baju Raya Pertama Saya

Assalammualaikum W.B.T

Tengah FB tadi, ternampak pula gambar ni. Saja nak share dengan korang semua. Ini la dia baju raya pertama aku. Masa ni tahun 1984. Oldskull sangat!! Hehehe...




Kalau la masa ni aku pandai berkata-kata, mesti aku dah tuduh mak dan ayah aku sebagai pengamal diskriminasi >_< Haa la...cer tengok baju raya abang aku tu. Elok je dia berbaju melayu, bersamping bagai...ada songkok lagi! Aku...?? Entah baju pesen apa la yg ayah aku belikan ni. Huh, tak bersyukur sungguh engkau ye Dylla..!

Takde la. Bukan tak bersyukur. Saja je nak mengusik mak dan ayah. Aku pernah tanya kat mak, kenapa aku tak dipakaikan baju kurung...? Mak cakap dulu aku tak boleh berpanas. Kulit aku sensitif. Kalau berpeluh je, mesti naik ruam. Sebab tu mak tak nak ayah belikan baju kurung. Itu la alasan yg diberi. Aku pun redha jelah.


p/s : geram tengok anak buah aku yg masih kecil tapi boleh pakai baju melayu ^_^


Photobucket

16 comments:

L said...

waaa. ada gamabar.. huuu. comelnye..=)

Anonymous said...

he he trebaik gambar ni!

MizzTina said...

alolo..comelnya..

nini said...

aha...comel baju raya awak..petak2...=D

Ce'gu JAERA said...

wahh, 1980-an.. pasti nya menggunakan kamera filem ni kan.. ahaha.. kenangan manis yang sukar utk d lupakan... so sweet adik dylla masa kecik2..

3no gr33ny said...

hehe..baju raya dulu2 cmni la ek..hamba dulu pun dikenakan skirt je

Natasha said...

X SABARNYE NK RAYE!!!!

Dylla Abas said...

@L : masa kecik2 semua orang comel kan :p

Dylla Abas said...

@Kesuma Angsana : hee >_<

Dylla Abas said...

@MizzTina : hehehe..mekasih -_-

Dylla Abas said...

@nini ; baju raya tu sbnrnya bertahan utk 3-2 tahun juga..jimat gile..hahaha :)

Dylla Abas said...

@Gen2Merah ; haa la abang..guna kamera filem tu..yg kena roll dulu baru boleh snap..hee :p

Dylla Abas said...

@3no gr33ny : sy kalau pakai alamatnya terkoyak la..ganas sy ni..huu ;p

Dylla Abas said...

@Natasha : hee...sabar,ada 3 mggu lagi :p

.::: Princess MOMOY :::. said...

alamak sweetnya entri nih
kenangan lama time raya nih
seronoknyer tengok
selamat hari raya dear dan jemput singgah belog momoy

Dylla Abas said...

@.::: Princess MOMOY :::. : kenangan yg x mgkn dpt dilupakan :)