Pages

Thursday 2 August 2012

Diari Ramadhan Dylla (2) : Day 12

Assalammualaikum W.B.T

Selamat bersahur semua!! Adoii..terlambat pula buat entri ni. Malam tadi tak berapa sihat. Tetiba je rasa macam nak demam. Sejuk menggigil. Lepas je solat Isya' terus tidur. Dan tersedar pukul 4.30 minit pagi tadi. Uish...lama gile aku tidur! Ni kalau tak fresh juga tak tahu nak cakap la kan.

Alhamdulillah, selesai sudah 12 Ramadhan. Dah masuk 13 Ramadhan pun. Dah hampir setengah bulan kita semua berpuasa. Kejap je rasanya. Mesti ramai yg dah shopping baju raya, kuih raya, langsir raya, cadar raya dan semua-semuanya pasal raya la...kan? Hmm, bagus la. Aku juga yg belum settle lagi. 

Tahun ni terpilih tema yg susah pula nak cari. Ada yg aku berkenan, tapi tak sesuai pula untuk mak dan adik bongsu aku tu. Ada yg sesuai untuk mak, tapi tak masuk pula dengan aku. Ada yg adik bongsu aku suka, tapi mak cakap cari yg simple je. Haa...macam mana tu...?? Aku rasa dah berapa kali dah aku pergi survey baju-baju raya kat Jalan TAR tu. Banyak sebenarnya pilihan yg ada. Tapi, aku rasa aku ni dah jadi kes rambang mata la. Semua yg aku berkenan tu cantik-cantik belaka. Tapi, apakan daya...memikirkan aku ni jenis yg suka jahit baju sendiri, jadi bila nak beli baju siap dengan harga beratus ringgit tu...memang aku rasa membazir sangat la. Walaupun raya setahun sekali, tapi....aku bukan suka sangat pakai baju kurung. So, tak payah la beli yg mewah-mewah sangat. Beli ikut kemampuan je...huu >_<

Okay la. Dah nak masuk waktu imsak ni. Aku nak standby untuk solat Subuh pula. See you in next entry...!!


Photobucket

14 comments:

Natasha said...

betul tu, beli ikut kemampuan.. jgn smpi x mkn plk..

nuyui a.k.a miss YUI said...

untung bleh jahit sndiri..

MizzTina said...

akak dh siap anta ke kg dh.. nk jht sendiri xde mesin lak..

maszull said...

assalamualaikum dylla..betul tu berbelanja ikut kemampuan kitakan...:)

3no gr33ny said...

kiranya kalau bosan di jalan tar..datang ler bertandang di Melaka pulak yer..hehe..

Zana Adieyza said...

buat sendiri lagi seronok rasanya.. tp akk ni x pandai jahit la yunk.. hihihi..

beli ikut kemampuan.. xmo ikut nafsu.. *untuk peringatan diri sendiri jugak..

Dylla Abas said...

@Natasha : betul..kerenah perut nak kena layan gak..kang b'habis duit utk baju raya..kesian kat 'dia'..huhu :p

Dylla Abas said...

@nuyui a.k.a miss YUI : hee...alhamdulillah :)

Dylla Abas said...

@MizzTina : kat kg dah xde orang nak amek tempahan...kecewa :(

Dylla Abas said...

@maszull : w'salam mama, betul tu..nasib baik sy tak praktikkan "biar papa asal bergaya"..hehehe :)

Dylla Abas said...

@3no gr33ny : wahhh..melaka!! amboi..jauh sgt nak shopping sampai ke sana tu..hee >_<

Dylla Abas said...

@Zana Adieyza : tulah tu..kalau buat sendiri,memang rasa puas hati sebab design tak sama macam orang lain :)

Unknown said...

semua dah settle.. xde langsir baru, cadar baru sbb baru je beli masa masuk rumah baru.. hehehe kuih raya buat sendiri ada juga yg beli.. hehehe

Dylla Abas said...

@QueeN TerataI : buat sendiri..?? yeay...nk dtg beraya umah Queen :)