Pages

Thursday 24 May 2012

Majalah Ujang Bukan Sekadar Bahan Jenaka

Assalammualaikum W.B.T

Korang mesti tahu Majalah Ujang, kan? Majalah ini la yg menjadi penghibur aku di kala diri dilanda keresahan..chewah!! Tapi, betul la..kalau aku sedih-sedih, baca je majalah ni. Confirm aku boleh ketawa dan tersenyum semula.

Majalah Ujang ni sebenarnya bukan la sekadar komik semata-mata. Banyak input yg aku boleh dapat daripadanya. Selain dari menghiburkan, ada banyak pengajaran yg terselit di sebalik setiap cerita. Salah satu ruangan yg paling aku suka ialah ruangan Tok Putih - Sudut Renungan.




p/s : majalah lawak macam ni pun boleh bagi pengajaran pada kita kan (",)



8 comments:

MizzTina said...

btl..ujang bukan sekadar bahan lawak.. akak prefer ujang dri apo

Unknown said...

pilihlah bahan bacaan yg mcm mana pun asalkan dpt memberi manfaat kpd kita.. :)

Kazman / Sue said...

dulu baca majalah gila-gila... best jugak...selain gelak ada ilmu yg tersirat kan...

Ce'gu JAERA said...

wahhhh, bila dah jadi pendidik ni baru saya sedar yang saya dah tak pernah nak baca2 komik2 Ujang dan majalah2 segala tu.. padahal masa zaman sekolah lah majalah Ujang ini jadi teman seharian..

Dylla Abas said...

@mizzkechique : haa..betul..betul..baca Apo tu kadang2 pening kepala juga..tak faham :p

Dylla Abas said...

@QueeN TerataI : yes Queen...right u are (",)

Dylla Abas said...

@Kazman / Sue : kan..dulu sy pun suka juga baca majalah Gila-Gila..memang ada banyak ilmu yg tersirat di dalamnya

Dylla Abas said...

@Gen2Merah : abang mana ada masa nak baca majalah/komik sekarang ni, asyik sibuk dengan buku student je :p