Pages

Friday 25 May 2012

Kerjasama Itu Penting

Assalammualaikum W.B.T

Alhamdulillah. Hari ni aku masih punya kesempatan untuk terus meng'update' blog buruk aku ni. Tanggal 4 Rejab. Namun, masih belum sehari pun aku berkesempatan untuk menunaikan ibadah puasa **puasa sunat la** InsyaAllah, peluang nak tambahkan pahala mana boleh disia-siakan. Mesti tunaikan walaupun sehari (",)

Tadi, kami berpeluang untuk meneruskan aktiviti tazkirah mingguan di sini. Minggu ni, tazkirah berkisar tentang Fadilat Bulan Rejab. InsyaAllah, aku akan buat 1 entri khas untuk berkongsi tentang ilmu yg aku dapat tadi.

Sebaik saja selesai tazkirah, kami sempat berbincang untuk mengadakan satu majlis perpisahan khas buat Registrar kami, Tuan Haji Mohd Suib Maulud. Dia dijangka meninggalkan UniRazak pada 8 Julai nanti. Sedih rasanya bila orang kuat kami akan pergi. Selama ini, Tuan Haji la yg banyak membantu kami. Lepas ni, siapa nak pertahankan kami lagi kalau ada masalah dengan department lain...? Sob...sob...

Dah...dah...tak payah nak emosi lebih-lebih, Dylla. People comes, people go. Itulah lumrah alam. Kita tak boleh nak tahan sesuatu yg telah ditentukan. Apa yg berlaku pasti ada hikmahnya. Dan yg pasti, perbincangan tentang majlis tadi diadakan dalam suasana yg agak santai. Tiada sempadan yg memisahkan antara pekerja dan ketua di jabatan masing-masing. Setiap orang bersuara, memberi cadangan, dan aku nampak kerjasama antara kami semua begitu teguh sekali. Alhamdulillah.


Google

Itulah yg kita patut praktikkan, betul tak? Di dalam organisasi mana sekalipun, kerjasama amat penting untuk dipratikkan. Tanpa kerjasama, goyah la organisasi tersebut. Sebagai pekerja, kita tidak harus sepenuhnya mengikut keputusan pihak majikan. Kita berhak bersuara atau memberi cadangan sekiranya kita ada pandangan yg lebih baik. Dan sebagai ketua, ambil kira pendapat atau cadangan pekerja di bawah anda untuk sama-sama menigkatkan prestasi kerja pada masa hadapan.

 p/s : bak kata Wonderpets..."apa yg penting..?? kerjasama..!!"



3 comments:

Eintan Nurfuzie said...

bersatu tguh bercerai roboh.. :)

Unknown said...

betul2.. kalau ada salah seorg dlm tu malas mmg apa pun x boleh.. :)

IntaNBerliaN said...

a'aa betoi tu.. kerjasama mmg penting :-)