Pages

Wednesday 30 May 2012

Kita Semua Pasti Mati

Assalammualaikum W.B.T

Apasal la pagi-pagi dah buat entri pasal mati ni, Dylla..?? Hehehe...takde la...ni semua bos aku punya pasal. Masuk je ofis pagi tadi, aku nampak dia dah sibuk bergaduh dengan mesin fotokopi tu. Lepas tu sempatlah dengar dia membebel seorang diri.

"Saya ni lagi 20 tahun matilah kot. Korang yg tinggal ni kalau tak buat sesuatu, memang rosak la bumi ni nanti.."

Pulak..?? Kenapalah bos ni cakap pasal mati...? Al-kisahnya, dia merungut banyak sangat recycle paper kat tempat fotokopi tu. Bagusla kan. Jimat. Guna semula tu. Tapi, yg tak bagusnya menurut kata bos, benda tu seharusnya dikitar semula mengikut proses yg sepatutnya la. Alahai, apa nak susah bos...nanti ada kertas-kertas yg kita dah tak nak pakai, kita jual la kat "old news paper" tu (",)

Sekali aku gatal-gatal la menyampuk :

"Semua orang akan mati bos. Cuma tak tahu la bila. Kalau bos yg tinggal, bos la buat sesuatu nanti..."

Hahahaha...pagi-pagi nak cari pasal dengan bos kan. Bos sengih jelah. Angguk-angguk je. Mungkin setuju. Mungkin fikirkan sesuatu untuk balas balik. Wallahu'alam.

p/s : entri mengarut tak boleh tulis panjang-panjang (",)






3 comments:

nur anis said...

saya ni pun banyak recycle paper ni..selagi boleh guna, guna dulu..:)

Unknown said...

semua yg hidup pasti akan mati. betul sgt tue.. ingat mati tukan bagus.. jadi x slh pun ckp psl mati pg2 nie.. :)

IntaNBerliaN said...

hihii nsb boss sporting..