Pages

Thursday 10 May 2012

Bila Semuanya URGENT

Assalammualaikum W.B.T

Tak tahu la kenapa sejak akhir-akhir rasa agak malas nak update blog. Tapi BW rajin pula. Rasa macam lagi best je baca cerita kawan-kawan dari menulis cerita sendiri..hahaha

Tetiba hari ni terasa ada mood nak update blog pula. Ingatkan hari tu lepas selesai audit, aku free la sikit. Tapi, macam makin banyak lak kerja aku ni haa. Setiap hari dapat kerja yg bertaraf URGENT. Adoiii...letih nak layan macam ni. Habis semuanya urgent, yg mana satu patut aku dulukan...??

Aku faham konsep urgent tu macam mana. Tapi, dah kalau pukul 3.45pm baru bagi dokumen minta aku selesaikan, pukul 4.00pm tanya cheque dah siap ke belum...tak ke gila namanya tu...?? Hahahaha...sekali gila yg aku bagi. Bukan apa, prosedur nak sampai ke step buat cheque tu bukan melalui aku je. Banyak lagi halangan yg nak kena tempuh.

Kawan-kawan oii, tolong la faham. Aku di sini bukan buat satu jenis kerja je. Aku jaga semua department. Kalau semua department buat hal nak URGENT, boleh terbelah lapan badan aku ni haa. Sekarang ni aku mengamalkan konsep - 1st Come 1st Serve - tak kisah la dari department mana sekalipun. Kadang-kadang diorang ni politik kuat. Sengaja "jual" nama Dato' sebab nak aku dulukan dokumen diorang. Kambing betul!

Anyway...benda-benda macam ni la yg melunturkan semangat aku nak update blog. Nanti kalau buat entri masa tengah stress, mesti jadi entri merapu. Walaupun tak ramai yg nak baca, terasa la juga nak tulis sesuatu yg bagus kan **eh, macam la apa yg aku tulis sekarang ni bagus sangat...hahahaha** Well, aku cuma menulis tentang pengalaman aku. Kalau ada kena-mengena dengan orang lain tu, memang takde niat nak sengajakannya. Orang kata, belajar dari pengalaman. Dan inilah yg sedang aku praktikkan (",)


p/s : bila la diri ini nak berhenti merungut tentang kerja...??




8 comments:

Ce'gu JAERA said...

takpa adik ku.. memang begitu budaya kerja di mana2... ada kawan yang ambil kesempatan, ada kawan yang kena buli, ada juga kawan sekerja yang mendengki,...

apa pun kena hadapi semuanya dengan senyuman,... asalkan kita ikhlas bekerja kan..

IntaNBerliaN said...

biasalah tu.. bila kita dh mkn gaji.. dulu akak pun gitu gak.. smpi tpksa blik lmbat.. bknnya dikira ot pun..

PCL said...

banyak la menda boleh update ..kalau nk stori pasal kisah org lian sbg tauladan pd pembaca...lg sng, kekadang mood setiap org tak sama kan !

3no gr33ny said...

inilah cabaran dunia..mahu saja guna kabel utk mendapat nama..konon tergesa..menyusahkan saja ad

Dylla Abas said...

@Gen2Merah : hmm..masih mampu tersenyum bila berdepan dengan situasi mcm ni sebab ada bos yg sangat prihatin (",)

Dylla Abas said...

@IntaNBerliaN : ada masa ok la nak balik lambat kan..tapi takde la sampai nak hari-hari balik lambat..kadang-kadang yg urgent tu pun sy simpan esok je..balik rumah dan berehat lebih penting :p

Dylla Abas said...

@[PCL] : betul..cerita tentang pengalaman orang tu best juga sebenarnya..peringatan utk diri sendiri :)

Dylla Abas said...

@3no gr33ny ; dunia hari ini..politik lebih :p