Pages

Tuesday 29 May 2012

Himpunan Jutaan Belia vs. Jom Heboh

Assalammualaikum W.B.T

Tak sempat nak update entri semalam. Banyak pula kerja kat ofis. Kepala dah serabut...huhu (",)
Ahad lepas, aku sempat ke Putrajaya untuk acara Himpunan Jutaan Belia 2012 tu. Kebetulan, karnival Jom Heboh pun turut sama diadakan. Sambil menyelam minum air la kata orang kan. Cuci-cuci mata tengok apa yg ada kat Himpunan Jutaan Belia 2012 tu. Agak-agak bosan, hala la kejap ke tapak Jom Heboh tu. Sebelah-menyebelah je pun. Tapi, disebabkan keadaan cuaca yg agak panas, ditambah pula dengan manusia yg sangat ramai memenuhi kawasan tu, aku jadi tak boleh fokus.

Dapat capture gambar belon ni pun jadi la..nak capai memang tak tercapai la (",)
Banyak sebenarnya acara yg ada. Tapi, satu pun aku tak dapat nak cerna. Himpunan Jutaan Belia ke ni..?? Yg aku nampak setiap canopy yg ada kat situ ada pentas dengan kategori muzik masing-masing. Sempat la menjengah ke persembahan Fabulous Cat. Masa tu pun aku tengok jam dah pukul 7.00 lebih. So, angkat kaki la. Idak ler rasa nak berhibur di waktu Maghrib, kan...?


Fabulous Cat
Tapi, on the way balik tu aku terfikir sesuatu la. Apa motifnya buat Himpunan Jutaan Belia ni, ye...? Aku tengok tak jauh beza pun dengan karnival Jom Heboh tu. Ada pusat jualan. Ada pusat informasi. Tak tahu la kalau masa aku sampai tu aktiviti yg melibatkan belia memang dah tamat. Hmm...entah la. Tapi, apa yg aku dapat, apa yg aku nampak, memang ramai la manusia yg berkunjung ke situ. Melayu, Cina, India dan lain-lain bangsa, semua ada. Berkumpul, melambangkan negara yg penuh harmoni **eh, Malaysia tak cukup harmoni ke...?**

Sibuk dok belek-belek jubah maxi ni..cantik la...

Dalam rasa tak faham dan tak puas hati tu, hampir 2 jam juga la aku berada di sana...hahaha. Seronok sebenarnya memerhati gelagat manusia ni. Macam-macam ragam. Aku dah jadi macam apa je bila mata ni sibuk nak memandang ke merata hala. Bagi aku, secara peribadinya, aktiviti ni tak mendatangkan manfaat pada diri aku. Mungkin ada manfaat pada orang lain. Mungkin ada yg aku dah terlepas pandang. Mesti ada agenda yg menarik. Kalau tak, masakan kerajaan boleh buat acara ni berkali-kali, kan? Well, apapun, aku enjoy je melihat gelagat manusia lain (",)


p/s : dengar cerita tahun depan nak buat lagi acara ni...





5 comments:

Eintan Nurfuzie said...

CIK EN X G PUN SEBENARNYA...ALA ALA JOM HEBOH JE DEPA KATA

IntaNBerliaN said...

saya jauh.. lg xdpt g.. xtau pun situasi dkt sn tu camne...

Unknown said...

kalau tempat2 yg ramai org bersesak mcm ni mmg tidaklah Queen nk pergi.. pasar malam tu jarang skali nak jengah.. sbb sesak.. silap aribulan Queen pun sesak nafas.. hehehehe... serabut ler ramai2 ni.. sakit kepala plak jadinya... :)

maszull said...

assalamualaikum Dylla...seronoknya dapat pergi sanakan mesti banyak benda yg dibeli...:)

3no gr33ny said...

seronok ler ek..huhu