Pages

Wednesday 23 May 2012

Al-Kisah Aku dan Bos

Assalammualaikum W.B.T

Petang tadi sebelum balik kerja, bos sempat mengamanatkan aku 1 kerja yg harus aku siapkan awal pagi esok. Memandangkan aku ni pekerja yg amat dedikasi **okay...sila abaikan statement syok sendiri ni ye** aku pun terima jelah dengan hati yg terbuka. Dah memang kerja aku pun.

Masa tu, aku dengan bos tengah bincang-bincang perihal dokumen perjanjian building land-lord tentang hal parking. Biasa la, bila staff dah pasang-surut, hal parking pun jadi isu la. Oh, lupa pula...kat sini, parking fees ditanggung oleh company. Jadi, aku sebagai orang yg bertanggungjawab, kena la pastikan parking space yg dibayar oleh company tidak sia-sia atau dalam erti kata lain - bayar free je (",)

Kebetulan kami berbicang di tempat aku. Jadi, haruslah aku yg duduk, kan? Bos masa tu berdiri betul-betul sebelah aku. Tengah dia cakap-cakap hal parking fees tu, dia suruh aku kira total amount yg patut kitaorang bayar. Tekan-tekan calculator...salah. Tekan-tekan lagi..salah lagi. Haish...apa kes?? Sekali bos tegur...

Bos : Awak ni kenapa..??

Aku : Adoiii...saya nervous la bos (jawab sambil sengih-sengih...saja nyakat bos..)

Bos : Nervous apanya...saya makan nasi la..!! (masa ni bos pun sengih-sengih juga la..)

Lepas tu kami sambung lagi operasi kira-mengira tu. Kali ni bos pula yg tekan calculator. Tekan-tekan...salah. Tekan lagi..salah lagi..hahahaha..tiba-tiba...

Bos : Dah saya pula yg nervous...

Aku pun bantai gelak la. Gelak besar ye. Takde nak kontrol-kontrol dah. Dengan bos sekali tumpang gelak. Adoi...bos, tolong la jangan buat perangai lucu macam ni, boleh tak..?? 


p/s : mana la nak dapat bos yg sporting dan kelakar macam ni (",)




12 comments:

3no gr33ny said...

senang la nak bekerja andai bos sekepala dan sporting kn

Kakzakie Purvit said...

Kakak jarang bertemu muka dgn boss sebab dia tak duduk M'sia. Tapi sesekali dia dtg M'sia tak ada lain meeting ajelah...

maszull said...

assalamualaikum Dylla...seronoknya dpt seorang bos yang sporting mcm tu...:)

Unknown said...

Alhamdulillah dpt boss sporting mcm ni... tp sya pun pernah gak dpt boss mcm ni.. skrg pun boleh dibuat bergurau gak tp selalu sgt Buat Org Susah.. B.O.S.. hehehehe

IntaNBerliaN said...

heheh... sy pun gelak bc entry ni..hihii

Ce'gu JAERA said...

hahahahaha... adik ni... boleh plak nervous2 ngan bos.. hihihi.. agaknya boss tu ensem kot... tu yang jadi gelabah bila boss dok perhatikan keja kita.. ekekeke

Dylla Abas said...

@3no gr33ny ; alhamdulillah..kerja jadi senang dan mudah dengan bos yg macam ni :)

Dylla Abas said...

@Kakzakie : dulu2 suka la bos takde kat ofis..tapi sekarang bila bos takde rasa tak best..sebab bos yg sekarang ni best..hehehe :)

Dylla Abas said...

@maszull : w'salam mama..memang best dpt bos yg macam ni..nak datang kerja pun semangat je (",)

Dylla Abas said...

@QueeN TerataI : hahahaha...betul juga B.O.S tu macam tu maksudnya kan..apa pun yg penting kita kena la respect bos kita kan walau setegas mana pun dia :)

Dylla Abas said...

@IntaNBerliaN : (",)

Dylla Abas said...

@Gen2Merah : hahaha...bukan sebab bos hensem la abang..sebab bos ni mulut dia boleh tahan laser gak..nervous la..nanti kena fire :p