Pages

Monday 16 January 2012

Kembar Tak Seiras

Aku bukan nak cerita tentang anak kembar. Ataupun pasangan-pasangan kembar yg lain. Aku cuma nak cerita tentang diri aku je. Tak pasal-pasal aku dapat seorang 'kembar' sejak aku bekerja di UniRazak ni. Haa...menarik tak..??

Tak payah susah-susah mak aku dan mak kak Ila (kembar aku tu..!!) lahirkan sepasang anak kembar. Bila dah besar macam ni jumpa pun dengan pasangan kembar kami..hoho :p

Ditakdirkan nama kak Ila tu hampir-hampir sama pula dengan nama aku. Nama aku Dalila. Nama dia Jalilah. Mujur nama ayah tak sama. Kalau tak, memang boleh mengaku kembar la. Aku pun tak tahu di manakah persamaan kami. Tapi, majoriti orang-orang kat sini mengatakan wajah kami seiras. Hingga mereka menggelar kami sebagai pasangan kembar. Dah la kami memang selalu berkepit je. Hai...nak buat macam mana...kata kembar!!

Sama ke rupa kitaorg...??
Apa pun, aku senang berkawan dengan kak Ila ni. Walaupun baru je beberapa bulan mengenalinya, tapi dia memang seorang kakak yg understanding (",)  Bulan Jun ni, insyaAllah kak Ila akan melangsungkan perkahwinan dengan teman lelakinya. Alhamdulillah. Semoga hubungan mereka kekal bahagia di dunia dan di akhirat kelak. Amin.

p/s : adik tak langkah bendul kakak ye..huhu =)





12 comments:

Zul fattah said...

wah dah nak kahwin? tahniah kak ila.. akak pulak bila lg? huhu..

p/s: maaf lama x singgah.. sibuk dgan exam

Unknown said...

hehehe Queen pun ada kembar.. kembar x seiras tp lahir pada tarikh yg sama.. hehehe

p/s: sekali pandang mmg lebih kurang je wajah u all ni..

Si BuDaK KaChAk said...

tak tau la....tak pndai nak tgk muke serupa ke tak....lain klu btol2 kembar....mayb pwatakan yg sama kot...


p/s : rasanya muke dylla mcm member sy kot....lg nmpak seiras...heheh

3no gr33ny said...

wahh...mmg ada iras..kalo ckp tuan hamba berdua adik beradik pon xdipertikaikan siapa

Ce'gu JAERA said...

yaaa, macam ada iras2 sikit.. senyuman Jalilah seceria senyuman Dalila... ehehehe

Dylla pun tak lama nak kawen kan.. (",).. semoga berbahagia

Dylla Abas said...

@Zul Fattah : akak..?? insyaAllah..tak lama lagi dah tu..huhu :p

p/s : takpe...bila-bila free singgah la blog akk ni ye (",)

Dylla Abas said...

@QueeN TerataI : kalau nak kira kembar birthdate memang dah jumpa ramai dah sebelum ni..hehe :)

p/s : ye..?? lebih kurang ek rupa kitaorang..? hehehe..

Dylla Abas said...

@Si BuDaK KaChAk : kalau kitaorg yg tengok sendiri memang la kata tak sama..tapi org2 sekeliling yg ckp sama :)

p/s : oh..nanti publish la kawan awak yg sama muka macam sy tu..teruja pula rasanya nak tengok (",)

Dylla Abas said...

@3no gr33ny : hehe..tulah pasal..mungkin sebab sy memang takde kakak...jadi pertemuan ni memang sgt2 best la sebenarnya :)

Dylla Abas said...

@Gen2Merah : memang rasa nak kawen cikgu..tapi takde pula orang yg nak dtg meminang...huhu :p

IntaNBerliaN said...

a'aa ada iras gak.. bntuk muka sama ;-)

Dylla Abas said...

@IntaNBerliaN : kebetulan yg best ni..hehehe