Pages

Tuesday 3 January 2012

Gigih Di Hari Ke-3 2012

Assalammualaikum W.B.T...

Alhamdulillah. Usia kita semua masih dipanjangkan lagi untuk terus menghadapi dugaan dan cabaran hidup di dunia ni. Awal pagi tadi, kami di sini menerima berita tentang pemergian salah seorang orang kuat UniRazak. Al-Fatihah untuk Allahyarham Datuk Salleh Majid. Moga rohnya ditempatkan di kalangan hamba-Nya yg beriman..insyaAllah.

Aku bersyukur kerana masih boleh terus bernafas dan menikmati hidup yg dianugerahkan ini. Tak tahu bila pula giliran aku untuk menyahut panggilan Illahi. Namun, kesempatan yg ada ni, aku nak jadi hamba yg lebih baik. Beribadah dan beramal hanyalah kerana-Nya.

Berbalik kepada tajuk entri. Entri pertama aku untuk tahun 2012 ni : Gigih di Hari ke-3 2012. Gigih sangat ke..?? Gigih kot. Awal pagi sampai, terus 'clear'kan tray. Yg mana pending tu semua aku settle kan. Moga-moga azam aku untuk tidak menjadi orang malas tahun ni akan terlaksana (",)

Masa BW pada 1 Jan yg lepas, banyak sangat dah entri yg buat pasal tahun baru dan azam baru. Jadi, aku tak nak buat. Nanti orang tak suka baca benda yg sama..hehehe :) Apapun aku doakan semoga hidup kita semua akan menjadi lebih baik dari sebelumnya..amin



p/s : nak jadi Blogger yg tak tulis merapu, tak fikir mengarut dan tak buat entri sebarangan...boleh ke..??









7 comments:

Unknown said...

of course la boleh.. chaiyok2.. hehehe tula Alhamdulillah kerana kita masih bernafas di bumi Allah ini utk terus melayari kehidupan dan beribadat kpd Allah SWt

Ce'gu JAERA said...

apa saja yang Dylla nukilkan, akan saya sokong 1000001%... ehehehehe... Dylla pun dah banyak ceriakan hari2 blog saya... all the best ya...

Bicara tentang kematian ini, sebenarnya kita smua hanya menunggu saat dan gilirannya saja kan. saya suka dengan kata2 ini,

"Orang yang paling bijak ialah orang yang sentiasa memperingati MATI dan sentiasa memeprsiapkan diri ke arahnya..."

Ezad Skytech said...

hee...tulis je selagi boleh coretkan kat blog dylla ni..:D

Dylla Abas said...

@QueeN TerataI : insyaAllah Queen..selagi kita masih bernafas selagi tulah kita kena beramal kerana-Nya..

Dylla Abas said...

@Gen2Merah : hmm..sy nak jadi orang yg paling bijak la..hehe :)

Dylla Abas said...

@Ezad Skytech : hehehe...tulis je selagi ada org nak baca :p

Si BuDaK KaChAk said...

menulis selagi kita mmpu...