Pages

Friday 30 September 2011

"U Open Minded Tak..??"

Morning BLOGgers!!

Assalammualaikum W.B.T. Harap-harap semua bloggers sihat la hari ni hendaknya ye (",)

Back to the topic. "I'm XYZ from KL..open minded type..u open minded tak..?" Rasanya ramai yg pernah dapat mesej macam ni, kan..? Tak kisah la kat FB ke, TAGGED ke, NETLOG ke atau mana-mana social network la pendek kata.

Aku..?? Selalu sangat dapat mesej macam ni. Bila aku cuba fikir dari sudut yg positif, mungkin mereka-mereka ni sekadar nak berbual tentang perbualan yg lebih dewasa. So..."tengok keadaan la nak jadi open-minded...why..??"

Aku yg jujur lagi lurus ini memang la mengharapkan jawapan yg baik-baik aje. Tapi, memang meleset sama sekali la!! Tahu dah jawapan yg bakal aku dapat. Cuma, saja nak bersikap positif.

"U suka pakai bra n panty kaler apa ye..??"

"U selalu horny tak..?"

"Sebelum tidur U selalu buat apa ye..?"

And the most famous question among others :

"U pernah main dengan mana-mana lelaki tak..?"

OMG!! Teruk betul la bila dunia di hujung jari ni. Sebab tak bersua muka, jadi orang boleh cakap sebarangan, asal dapat memuaskan nafsu sendiri. Gila!! Aku dah sehabis daya untuk mem'private'kan profile aku dari dicerobohi oleh mesej-mesej strangers yg mengarut macam ni. Tapi, ada juga yg terlepas. Pelik. Memang takde makna la nak layan orang-orang macam ni.

Agaknya sebab zaman sekarang ni dah terlalu didedahkan dengan macam-macam teknologi, jadi ada orang-orang yg dah menyalahgunakannya untuk kepentingan diri sendiri. Memanglah kalau boleh aku nak mengelak dari jadi cepat melatah. Tapi, bila selalu ditanya soalan yg 18SX macam ni, dan aku sedaya upaya menjauhkan diri dari perkara-perkara macam tu, kadang-kadang aku jadi agak kurang sabar juga. Rasa nak lempang je orang-orang yg tanya soalan macam tu. Dylla...breath!!

p/s : Ya Allah, jauhilah aku dari manusia-manusia begini..amin




12 comments:

Ezad Skytech said...

ada lagi ye wujud orang macam ni ye..mmg rasa nak bagi pelempang je laju2 ni...hee~

Ce'gu JAERA said...

betul tu.. semoga kita di jauhi dari manusia-manusia begini..amin

C!K NoRa said...

uish... apelah ckp mcm tu... nasib baik x penah kena lg... dan hrp2 dijauhkan... =)

3no gr33ny said...

hamba juga selalu dapat pesanan seperti itu..tidaklah hamba tahu bagaimana mereka boleh terfikir akan soalan yang sebegitu..seperti sudah tidak wujud perkara lain difikiran

Dylla Abas said...

@Ezad Skytech : wujud smpi skrg walaupun xde org nak layan pun kerenah mereka tu..

Dylla Abas said...

@Gen2Merah : amin (",)

Dylla Abas said...

@C!K NoRa : alhamdulillah..harap2 dijauhkan la ye dr org2 mcm ni :)

Dylla Abas said...

@3no gr33ny : bila dah terlalu terdedah dgn macam2 kemodenan..macam ni la jadinya..manusia..

MizzTina said...

msg kt fb tu xde la, tp br mlm semlm dpt panggilan horny dr lelaki gersang.. mmg bijak la dia, sbb dia blocked nombor dia.. demm

Dylla Abas said...

@mizzkechique : OMG!! dpt mesej takpe lagi kot.tapi kalau sampai terpaksa kena dgr suara lelaki gersang..wow,tak boleh bayangkan!!

Anonymous said...

biasa la
lelaki
sume gs
hahaa

Dylla Abas said...

@farah hanim : hmm..lelaki yg kurang didikan agama..mcm tulah..sama la jgk hal nya dgn ppuan kan :)