Pages

Saturday 23 March 2013

Tak Boleh Nak Halang

Assalammualaikum W.B.T

First thing, masa tulis entri ni mood agak swing. Tapi, cuba bertahan sambil dalam hati ni tak putus-putus beristighfar. Perut pun dah kembung sebab terlalu banyak minum air putih. Petua nak tenangkan hati katanya..hehe >_< 

Profile aku di salah satu laman sosial telah di"view" oleh seseorang yg aku tak kenal. Dan dia dengan baik hatinya telah mengomen semua status-status yg pernah aku update. Dalam status tu sebenarnya aku banyak bercakap tentang diri sendiri je. Marah ke. Sedih ke. Suka ke. Kecewa ke. Semuanya berkaitan dengan diri aku je. Memanglah asal kejadian status tu disebabkan oleh orang-orang sekeliling. Tapi, rasanya belum la sampai tahap nak menghentam orang di sekeliling kat laman sosial macam tu. Tu style budak sekolah..huhu (",)

Lepas tu, dia cuba berbual dengan aku - private chat. Soalan pertama dia dah buat aku panas hati. Tapi, cuba bersikap rasional, aku jawab la dengan penuh berhemah. "Awak ni seorang yg panas baran kan...?" Haa...tulah soalannya. Panas baran..?? Hmm, tak dinafikan. Tapi, bukanlah baran tak bertempat. Dan bukanlah baran tak tentu masa. Walaupun aku panas baran, tapi aku cepat sejuk. Takde la nak meleret-leret perasaan "panas hati" tu sampai berhari-hari.

Bila aku tanya dia kenapa dia tanya soalan macam tu, "kebanyakan wanita Islam yg dah berumur ni memang perangai macam ni...sebenarnya wanita macam ni tak boleh berkawan dengan orang yg tak dikenali di lama sosial macam ni...sama ada wanita tu tak faham bahasa atau wanita tu tulis sesuatu yg orang lain tak boleh nak faham.."

Fine. Dia cakap aku panas baran 1 hal. Lepas tu dia kaitkan pula isu wanita Islam. Motif??? Oh, lupa pula nak bagitau...yg menimbulkan isu kontroversi ni adalah seorang lelaki berbangsa Inggeris. Dalam pada aku gelak-gelak baca komen dia tu, aku rasa panas juga. Kenapa dia nak kaitkan Islam..?? Saja nak cari pasal la tu namanya kan. Tapi, aku pun malas nak gaduh-gaduh dengan orang yg tak dikenali. Buang masa. Tambah dosa. Jadi aku tinggalkan private chat tu dengan 1 baris ayat sebelum aku block dia...

"May my ALLAH bless you...aminn.."



p/s : kafir laknatullah ni memang suka cari pasal kan...?? tapi...hmm, tak boleh nak halang orang-orang macam ni nak buat hal..kat mana-mana, bila-bila masa...ada je!




~ Dylla Abas ~

2 comments:

IntaNBerliaN said...

a'aa kan, nape plak nak kait2 dgn islam..

Anonymous said...

macam2 lah kan,..