Pages

Thursday 21 March 2013

Pusher Vs. Pakcik Jual Rantai Emas

Assalammualaikum W.B.T

Petang semalam balik dari kerja, aku dengan housemate singgah kejap di Pertama Kompleks. Nak survey barang sikit. Selesai je semua urusan, housemate teringin nak makan KFC pula. So, singgah la kami di KFC Pertama Kompleks tu.

Tengah seronok melayan kerangupan ayam goreng Hot n Spicy tu, tetiba je ada seorang mamat ni lalu kat sebelah meja kitaorang..."kak..nak barang tak??" Kat tangan mamat tu macam ada satu bungkusan plastik kecil yg aku rasa dadah atau ganja. Beraninya dia!!!! Terus kitaorang geleng kepala. Aku cuba buat macam biasa la. Tapi, cuak juga. Kawasan terbuka macam tu...dia boleh jual 'barang' pun secara terbuka. Gile kamikaze mamat tu.

Balik je dari makan tu, lalu depan Sogo pula. Melintas kat depan seorang pakcik ni, dia offer rantai emas. Nak jual la kononnya. Tapi, cara dia tanya tu lain macam je. Lepas tu, dia pegang rantai emas tu dalam keadaan sorok-sorok. Dalam hati aku masa tu, "emas ragut ke...??" Kemain syak wasangka aku! Tapi, cara dia yg macam takut-takut tu buatkan aku terfikir macam tu. Bukan saja-saja nak fikir buruk pun.

Hmm..1st time aku berdepan dengan perkara yg macam ni. Selalu tengok kat drama tv je. Kali ni tengok LIVE. Depan mata sendiri. Seriau pula rasanya.


p/s : moga Allah S.W.T melindungi kita semua...amin




~ Dylla Abas ~

1 comment:

Unknown said...

ee nasib takde ape-ape..mana tau orang saya nak aniay letak dadah tu dlm beg ke..

rantai tu mungkin ragut kot..kalo tak takkan offer tepi jalan camtu..