Pages

Wednesday 20 March 2013

"Relax la bro..."

Assalammualaikum W.B.T
Hari ni aku tiba agak awal. Sampai di stesen LRT Bandaraya tadi, jam belum pukul 8.00  pagi pun. Tujuan asal datang awal ni sebab nak singgah bank kejap. Nak bayar duit kereta al-kisahnya. Tapi, Cash Deposit machine tu bikin spoil la pagi-pagi ni. Dah la petang semalam pun problem. Pagi ni pun problem juga. Haish, malas gile rasanya nak bayar duit kereta tu kat kaunter. 

Okay. Intro yg tak menepati tajuk entri pun. Nak cerita tentang driver teksi sebenarnya. Lepas je aku keluar dari bank tadi, tetiba ada bunyi kereta yg mem"brek" secara tak tentu hala. Hampir nak melanggar seorang  kakak ni. Aku perasan teksi tu adalah teksi yg sama yg berdesup kat sebelah aku masa aku berjalan keluar dari bank. Laju kemain dia bawa teksi. 

Ada beberapa orang lelaki, 2 melayu dan 1 cina yg tetiba berhenti tak jauh dari tempat kejadian. Belum sempat aku dengar kakak yg hampir kena langgar tu bersuara apa-apa, tetiba salah seorang lelaki melayu tu sound sang driver teksi, "dari tadi kau bawa teksi macam orang gile kan...relax la bro, jalan ni bukan kau seorang yg punya..!" Erkkk..??? Tak nak masuk campur. Aku terus jalan je sambil terus pasang telinga...hehehe >_< Sempat la dengan driver teksi tu menjawab dan memaki hamun. 

Driver teksi memang macam tu kan...agak kurang ajar sikit. Patut ke aku mengadili driver teksi macam tu..?? Memang tak patut. Tapi disebabkan segelintir driver teksi yg berperangai macam tulah yg menyebabkan aku tanpa segan-silu judge diorang ni sebagai golongan "tak berhemah". Kadang-kadang aku fikir, driver teksi yg muda-muda je yg perangai tak semenggah ni. Tapi, ada juga driver teksi yg agak tua, tapi berperangai yg macam tu juga. 

Aku pernah jumpa driver teksi yg tersangat la biadapnya. Dah la kita bayar dia, boleh pula dia layan kita ni macam sampah. Memang berbulu juga la masa tu. Tapi, disebabkan masa tu aku tengah nak cepat, so malas nak layan. Lantak kau la pakcik teksi! Hmm, sejak tu...aku rasa aku tak pernah naik teksi lagi. Cukup la dilayan dengan teruk walaupun aku tahu, bukan semua driver teksi macam tu. Wallahu'alam.


p/s : please la driver teksi sekalian...tak rugi pun bersopan di jalan raya




~ Dylla Abas ~

6 comments:

MizzTina said...

kebanyakan mmg mcm tu.. driver bas pun sm...

Carlos Santiago said...

nak buat macam mana. ramai mcm tu,

Aien Not Alien said...

"segelintir" yang agak ramai macam tu. dah habiskan masa banyak kat jalan...maka mereka rasa jalan itu milik mereka. bila ditegur panas hati lak tu....macam2.

Unknown said...

alahai, customer punca rezeki pun dorang layan macm tu.. spattnya layan baik2, baru org nak naik teksi dorang lagi..

IntaNBerliaN said...

laa bila org cakap camtu.. bila tegur dia bwk laju, blh plak dia maki yer... teruk betul

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

teruk betol perangai