Pages

Thursday 16 May 2013

Selamat Hari Guru

Assalammualaikum W.B.T

Hari ni rata-rata di seluruh Malaysia menyambut Hari Guru. Tersenyum aku bila online FB pagi tadi, banyak sangat ucapan Hari Guru di wall kawan-kawan. Masing-masing sibuk mengucapkan ucapan ini khas buat guru-guru yg mereka sayangi. Aku...?? Bukan tak nak ucap, cuma tengah fikir nak ucapkan kepada siapa (>_<)

Bila bercakap tentang Hari Guru, pasti kenangan ketika menyambut hari bersejarah ini ligat berputar balik dalam kepala. Dari zaman sekolah rendah, hingga la ke sekolah menengah, sambutan Hari Guru pasti tak meriah tanpa lagu temanya. Mungkin ada yg lupa. Tapi, aku tak pernah lupa. Pada aku, itulah lagu tema terbaik yg aku sendiri tak boleh nak lupakannya. Kepada yg dah lupa, meh sini aku share lirk lagu tu :

Kami guru Malaysia
Berikrar dan berjanji
Mendidik dan memimpin
Putera puteri negara kita

Pada Seri Paduka
Kami tumpahkan setia
Rukun Negara kita
Panduan hidup kami semua

Di bidang pembangunan
Kami tetap bersama
Membantu membina
Negara yang tercinta

Amanah yang diberi
Kami tak persiakan
Apa yang kami janji
Tunai tetap kami tunaikan

Di bidang pembangunan
Kami tetap bersama
Membantu membina
Negara yang tercinta

Amanah yang diberi
Kami tak persiakan
Apa yang kami janji
Tunai tetap kami tunaikan
Tunai tetap kami tunaikan
Best kan lirik dia...? Penuh makna kalau dihayati baris demi baris. Dulu, masa sambutan Hari Guru kat sekolah, pasti acara nyanyian lagu tema Hari Guru ni yg paling aku nantikan. Masa tulah aku dapat tengok semua guru menyanyi sambil menghiburkan diri sendiri..eh..?? sambil menghiburkan kami semua, para pelajar la...hehehe

Google

Apapun yg berlaku, siapa pun kita, dengan izin Allah S.W.T dan dengan bantuan guru la kita berada di mana kita berada hari ini. Tanpa mereka yg bersusah payah berkongsi ilmu dan mengajar kita dengan penuh sabar, tentu kita masih terpinga-pinga mencari hala tuju hidup kita. Aku amat berterima kasih kepada semua bekas-bekas guru yg pernah mendidik aku tanpa rasa jemu suatu ketika dahulu. Hanya Allah S.W.T saja yg dapat membalas jasa kalian (^_^)
Kepada kawan-kawan blogger yg bergelar guru, cikgu Gen2merah, cikgu 3nogr33ny, cikgu Kancil8349, cikgu Istana Biru dan semua yg tidak disenaraikan di sini ** sebab tak berapa sure you all punya profession **...Selamat Hari Guru...Love you all...!!!


p/s : pernah mewujudkan misi mencari semula semua guru ketika di sekolah rendah dulu, tapi hingga kini masih belum berjaya...sedih :(




~ Dylla Abas ~

No comments: