Pages

Friday 10 May 2013

Harap Maafkan Kedaifan Saya

Assalammualaikum W.B.T

Pagi tadi aku ada buat satu entri tentang bermulanya bulan Rejab 1434H ** dah delete pun entri tu ** Dalam entri tu aku ada menyebut tentang buku catatan amalan kita yg diangkat dan diganti dengan buku catatan yg baru. Hakikat sebenarnya, buku catatan amalan kita akan diangkat dan berganti dengan buku baru pada malam Nisfu Sya'ban (iaitu selepas Maghrib 14 Sya'aban). Nisfu Sya'aban jatuh pada 15 Sya'aban. Nisfu di dalam bahasa Arab yg bermaksud separuh.

Jadi, di sini aku nak memohon maaf secara terbuka kerana kedaifan aku disebabkan rasa teruja nak share something tanpa mengkajinya terlebih dahulu. Berlaku sedikit salah faham bila keluarnya beberapa hadith yg kemudiannya telah dikenal-pasti sebagai hadith palsu.




Sila ambil perhatian kepada sesiapa yg pernah menyebarkan hadith ni. Sama-sama la kita perbetulkan mana yg silap. Apapun, doa di bawah ni tetap boleh dibaca sebaik saja masuk waktu Maghrib nanti. Moga amalan kita semua akan diberkati oleh-Nya kelak. In shaa Allah.



p/s : tapi niat aku minta maaf dalam entri tu aku tak tarik balik tau (",)



~ Dylla Abas ~

No comments: