Pages

Tuesday 28 May 2013

Bila Mood Kerja Ke Laut

Assalammualaikum W.B.T

Semalam semangat sangat datang kerja. Hari ni mood nak buat kerja pun ke laut! Pasal apa pun tak tahu la. Banyak benda dalam kepala ni. Serabut. Tak nak fikir susah. Fikir pun susah. Nak buat tak tahu tak boleh. Kalau buat tahu, macam ni la hasilnya. Cuba juga menyibukkan diri dengan membuat macam-macam benda. Tapi, macam tak berhasil je kaedah ni. Penyudahnya, Photoshop CS5 dan GIMP yg aku baru download semalam juga yg aku hadap.

Apapun, mood nak buat entri masih ada walaupun hari dah petang. Kalau korang, bila mood tu ala-ala kureng sikit, apa yg korang akan buat...? Kalau mood aku tak bagus ketika aku berada di rumah, 80% pasti aku kat atas katil je. Bersenang-lenang di atas katil, sambil main game kat handphone ataupun membaca majalah/novel, memang sesuatu yg mengasyikkan. Mood takde pun takpe. Huhu. Selain dari tu, kalau mood tak berapa nak bagus, aku suka kemas bilik. Tak pasti la apa kaitannya. Tapi, mengemas bilik ketika mood tak bagus macam terapi stress. Hahahaha (>_<)

Kalau kat ofis ni, tak banyak benda yg aku boleh buat bila mood tak bagus. Mengular...?? 10-20 minit tu boleh la. Jalan-jalan department lain sambil borak-borak atau tumpang makan jajan. Lepas tu kena balik ofis sendiri. Takkan nak "hilang" sampai 2-3 jam kan. Kalau company ayah sendiri boleh la buat macam tu...eh?? Hehehe...

Tak pun, kalau dah memang bosan sangat-sangat disebabkan mood yg kureng ni, aku online je. Dari Blog ke FB ke Twitter ke online game. Semua aku terjah. Dan di saat-saat begini, aku paling suka bila ada orang datang kacau aku dengan bagi kerja-kerja bertaraf urgent. Baru terasa ada hati nak buat kerja kan. Kalau tak memang jangan harap la. Aduhai...kenapa la mood ni macam ni ye...? Tak boleh ke hari-hari dia bagus je..?

Entri ni tadi separuh jalan je. Sempat pula aku merayap dulu. Lepas tu baru terhegeh-hegeh nak sambung balik. Tak senonoh sungguh la perangai. Apapun, aku kena buat kerja la. Kang dok biar je macam tu, esok aku juga yg mengamuk bila tray dah menimbun kan.


p/s : buat milo + nestum layan juga petang-petang macam ni kan (",)




~ Dylla Abas ~

3 comments:

Maria Firdz said...

Bila mood ke laut.. Kita terjum je lah kejar mood tu.. Hehe... Biasa la pmpuan..emosi nya x tentu hala..

Eintan Nurfuzie said...

bila mood keje ke laut,
koje pun ke laut la jugak.. huhuhuh

http://www.nurfuzie.com/2013/05/cantik-terhormat-vs-cantik-tontonan.html

Unknown said...

hehehe.. tau x pe.. bila x de mood nak kerja apa bnda kita buat sume x jadii.. tu laa nama nya ke laut.. :)