Pages

Tuesday 21 May 2013

Rindu Dengan Suasana Kerja di Kundang

Assalammualaikum W.B.T

Baru la dapat update lagi 1 entri bila jam dah lepas pukul 5.30 petang. Lega rasanya bila mata ni dah tak payah nak menghadap nombor, nombor, nombor dan nombor. Hari ni tak sempat nak BW lagi. Kejap lagi la baru BW. Lately, memang agak busy la. Nak BW kat rumah pun dah tak sempat. Kadang-kadang connect je broadband tu, tapi terus tinggalkan. Sampai la dia disconnect sendiri. Punya la busy nye kau ye Dylla..huhu (^_^) Tapi, tu bukan saja nak cari alasan tau. Memang betul aku agak busy 2-3 menjak ni.

Bila dah macam-macam hal yg jadi kat ofis ni ** faham-faham la keadaan bila Melayu memonopoli setiap jawatan...company Melayu la senang cakap ** terpaksa mengakui yg keadaan kat sini sangat panas dan politiknya kuat gile! Mental mesti kena kuat bila kerja dengan suasana yg macam ni. Terasa rindu dengan suasana kerja di tempat lama. Walaupun company Cina dan pekerjanya pun majoritinya Cina, tetap rasa seronok bekerja kat sana. Tapi, poilitik tu tetap ada, cuma tak melampau la macam kat sini. Ntah la. Susah nak terangkan. Atau mungkin aku ditempatkan di Site Office. Jadi, "politik" di HQ tak terasa sangat. 

Macam mana pun, tanya la berkali-kali pada kami yg pernah bekerja di Projek LATAR sekitar tahun 2009-2011, pasti jawapannya sama - Kundang was the best working place...ever!! Kan kak Amy, kan Fir, kan Nora. Terpaksa mention 3 nama ni je sebab diorang je yg baca blog aku...huhu (>_<)

Kalau kat tempat lama, takde pun budaya menyalahkan sesiapa. Kalau memang dah buat silap, hanya perlu mengaku dan perbaiki kesilapan tu. Tak perlu pun nak menuding jari mencari mangsa untuk melepaskan tengkuk sendiri. Bukanlah berniat nak membandingkan antara tempat kerja sekarang dan sebelum ni, nanti kata aku tak bersyukur pula, cuma aku terasa rindu je dengan suasana kerja macam tu. Masing-masing bekerjasama dengan sangat baik. Takde istilah "kerja aku, kerja aku...kerja kau, memang kerja kau la!" Berkira. Hmm, mungkin itu dah cukup untuk menjelaskan maksud aku, kan...? Kadang-kadang penat juga nak menghadap kerenah orang yg berkira kerja ni. Tapi, hanya mampu melepaskan nafas dengan sangat kuat sambil menggelengkan kepala dan berkata di dalam hati, "harap-harap perangai aku tak macam kau.."


p/s : MJC...agak-agak ada kerja kosong tak...?? huhu (",)



~ Dylla Abas ~


2 comments:

nabila biela said...

insyaAllah ade kak^___^..hehe

Anonymous said...

resign je.hihi..