Pages

Monday 22 April 2013

Unirazak's Tenpin Bowling Tournament 2013

Assalammualaikum W.B.T

Isnin. Ofis agak lengang pagi-pagi tadi. Mana ntah pergi semua orang. Aku sampai tadi pun agak lewat dari kebiasaannya. Tren buat hal. Asyik berhenti je. "Harap bersabar, tren ini menunggu isyarat dari pusat kawalan.." muak aku dengar announcement tu tadi. Berapa kali nak ulang pun tak tahu la. Eh, bukan nak cerita pasal tren sebenarnya. Nak cerita pasal bowling tournament yg telah berlangsung hari Sabtu yg lepas. 

Aktiviti ni telah diuruskan oleh Unirazak SSRC (Staff Sport & Recreational Club) dan telah berlangsung di Perangsang Templer  Golf Club (PTGC) berhampiran dengan Rawang. Aku selaku Committee Member tak nak ketinggalan. Mesti la kena ambil bahagian. Kata gile bowling. Eh, gile la sangat kan..huhu >_<

Kami bertolak dari kampus jam 1.20 pm dan sampai sana lebih kurang pukul 2.15 pm. Okay la. Perjalanan agak lancar. Trafik pun tak teruk sangat. Sampai je sana, perkara pertama yg aku tengok adalah lane dia. Dalam hati masa tu, "alamak...lane dia pendek la..sure bola swing je nanti ni.." konon!! Cam terel je main kan. Swing la. Itu la. Ini la. Sebelum game bermula, kitaorang sempat solat Zohor dulu la. Enjoy tu enjoy juga. Tanggungjawab yg satu tu tak boleh la nak diabaikan (",)

Game bermula jam 3.00 pm. Ada 8 kumpulan secara keseluruhannya. Setiap kumpulan diwakili oleh 4 orang staff. Kumpulan aku, hanya aku je perempuan. Sama macam kumpulan lain jugak. Tak ramai staff perempuan yg main. Ada 8-10 orang je staff perempuan yg join aktiviti ni. Tu pun ada juga yg import orang luar. Nak cukupkan group-member. Yg paling kelakar ialah part nama kumpulan. Macam-macam nama ada. Nama kumpulan aku pun dah mengarut, "Champak Jer". Kumpulan-kumpulan lain tu ada yg nama "Ronggeng Rokiah", "Tuyut", "Copy Paste"...adoiiii, lantak korang la. Yg pasti, semua orang happy. Semua enjoy dengan game tu.

Semua kumpulan telah bermain sebanyak 3 frame. Dan tambahan 1 frame bagi 4 kumpulan dengan markah teratas untuk pusingan final. Tak sangka pula kumpulan aku boleh pergi final. Aku masa tu mood agak spoiled juga. Lane dia sumpah tak best. Mungkin sebab tak biasa kot main kat situ. Jadi, bola aku memang banyak swing. Tak best langsung rasanya. Dok berharap dekat 3 orang lagi ahli kumpulan aku tu. Tapi, masa final tu paling best rasanya. Sengit gile! Masing-masing nak menang. Dah sampai final, siapa yg tak nak menang kan...? Akhirnya, kumpulan aku berjaya mendapat tempat ketiga. Alhamdulillah. Tak jangka langsung. Tapi, memang rezeki kitaorang la kan. Dan aku?? Lebih tak jangka dapat "Best Player" kategori perempuan. Adoiiii, memang gelak besar la aku.

Dan majlis penyampaian hadiah menjadi lebih bermakna bila Unirazak's Precedent & Vice Chancellor, Prof. Dato' Dr. Md Zabid bin Abdul Rahsid sudi datang untuk memeriahkan lagi aktiviti petang tersebut. Sempat la Dato' Zabid main bowling tu 2-3 kali. Dan mood dia memang sangat bagus petang tu. Ceria sangat aku tengok. Berbeza la bila tengok dia kat tempat kerja...huhu (^_^)

Aktiviti tamat hampir jam 6.30 pm. Alhamdulillah. Semuanya berjalan lancar. Lepas ni boleh buat aktiviti macam ni lagi. Unirazak's SSRC, jumpa next month untuk paintball tournament pula!

Layan gambar jom (^_^)




Before the match


Candid camera!!


My team - purple okay!!


Dato' Zabid tengah khusyuk memilih bola - nak test main katanya >_<


Champion


Sakura


1st Runner-up


Ronggeng Rokiah


2nd Runner-up


Champak Jer


Err...Best Player - kategori Lelaki & Wanita


Group photo


Dengan team "Triple Strike" - sangat sengit bersaing dengan diorang (",)



4 comments:

azievee said...

Dah lama x main bowling...kolu main pun x kemana, ke longkang jua akhirnya...hihihi

Anonymous said...

wah hebat tu !

Unknown said...

dah lama x main bowling.. dah gian ni.. wah.. tahniah la dpt best playe tu... ;)

Anonymous said...

tahniah ! hebat lah tu. saya tak pernah main bowling