Pages

Monday 8 April 2013

Huru-Hara Di Pejabat

Assalammualaikum W.B.T

Pagi ni aku sampai di pejabat agak awal. Semangat bekerja katanya. Dah bercuti 4 hari kan. Takkan tak semangat lagi. Jadi, hari ni takde la istilah Monday Blues untuk aku. Tapi, semangat tu merudum jatuh kedebuk bila tengok keadaan huru-hara di meja aku. Sambil cuba menahan rasa marah yg hampir-hampir nak mendidih ni, aku beristighfar la berkali-kali. Astaghfirullahal'azim.

Lepas je "Clock In", aku terus buat housekeeping. Macam-macam benda berterabur atas meja ni. Dokumen yg perlu dan tak perlu. Semua ada. Pagi-pagi dah memerah otak nak fikirkan mana satu dokumen yg perlu disimpan dan mana satu yg nak kena masuk dalam tong sampah! Al-kisahnya cuti lama sangat, macam ni la kan. Niat di hati bila dah sampai awal, teringin la nak bersantai dulu. Cari benda makan untuk breakfast. Chit-chat. Lepas tu baru mulakan kerja. Isnin kan...kena la cari mood dulu sebelum mulakan kerja.

Hampir sejam juga aku ambil masa nak settle kan semua huru-hara ni. Diorang ni pun satu hal juga. Atas meja aku ni rasanya ada tray. Tak boleh ke tinggalkan dokumen tu atas tray...?? Susah sangat ke nak letak elok-elok atas tray instead of campak je atas meja yg buat aku rasa nak koyak-koyak je semua dokumen ni...?? Adoiiii...okay, Dylla....breath! Pagi-pagi tak elok mengamuk. Jauh rezeki nanti. Eh, ye ke?? Huhu >_<

Apapun, rasa happy sebab dah kembali bekerja. Seronok dapat jumpa dengan kawan-kawan pejabat yg dah 4 hari tak jumpa. Banyak hal pejabat yg nak kena update ni. Okay semua, happy working!!


p/s : tak tahu nak mulakan kerja yg mana ni ^_^





~ Dylla Abas ~

1 comment:

Anonymous said...

selamat bekerja yer