Pages

Wednesday 10 April 2013

Bulan Cinta Rasul

Assalammualaikum W.B.T

Bersempena dengan Bulan Cinta Rasul, kumpulan Usrah Muslimin Universiti Tun Abdul Razak (UMU) telah mengadakan beberapa program untuk melahirkan rasa cinta terhadap Rasulullah S.A.W khususnya. Pelancaran Bulan Cinta Rasul ini telah diadakan pagi tadi, dan dirasmikan oleh YBhg Tn Haji Mamat bin Said, timbalan mufti Masjid Wilayah Persektuan Kuala Lumpur. Pelancaran turut diserikan dengan persembahan kumpulan nasyid Al-Mawlid (yg terdiri daripada bekas anggota kumpulan Ruffedge). Dan yg paling istimewa, UMU telah menjemput Al-Habib Ali Zaenal Abidin bin Abu Bakar Al-Hamid.




Majlis bermula sekitar jam 9.00 pagi. Dimulakan dengan bacaan doa oleh salah seorang ahli kumpulan Al-Mawlid. Ucapan alu-aluan daripada pengerusia majlis, Encik Hisham bin Karim (H.O.D Student Affairs Dept). Kemudian diteruskan pula dengan majlis perasmian dan ucapan ringkas oleh YBhg Tn Haji Mamat bin Said.


Kumpulan Al-Mawlid



Al-Habib Zaenal Abidin bin Abu Bakar Al-Hamid

Agenda yg paling dinanti, ceramah daripada Al-Habib Ali Zaenal Abidin bin Abu Bakar Al-Hamid ** aku dengar dia ni keturunan Rasulullah S.A.W....siapa pernah tahu tentang dia, share please ** Dan tentunya input ceramah beliau adalah tentang Rasulullah S.A.W. Ceramah hampir 2 jam tu tak terasa pun. Seronoknya rasa bila telinga ni mendengar kisah-kisah Rasulullah S.A.W. Tenang rasanya. Dan yg paling penting, betapa beruntungnya kita semua dilahirkan sebagai umat Baginda. Umat yg paling bertuah yg Allah S.W.T ciptakan. jadi, apa tunggu lagi?? Jom la kita bersyukur kepada Allah S.W.T...alhamdulillah (",)


Nak juga selitkan gambar yg ada muka aku (>_<)

Majlis diakhiri dengan berqasidah bersama kumpulan nasyid Al-Mauwlid. Ada la juga rasa sebak tadi bila mengenangkan betapa bertuahnya sesiapa yg pernah hidup di zaman Rasulullah S.A.W. Beruntungnya dapat melihat Baginda. Moga-moga kita semua berpeluang untuk bertemu dengan baginda di sana kelak. Amin.


p/s : lepas ni ada pertandingan hafazan pula...all de best kepada semua student yg terlibat :)



~ Dylla Abas ~

No comments: