Pages

Wednesday 5 September 2012

Tahniah Buat Cham dan Isteri

Assalammualaikum W.B.T

Entri ni dah terperam selama 3 hari. Dan hari ni baru ada kesempatan nak update balik, sambil masukkan gambar-gambar yg comel lagi jelita...hoho >_< Sabtu yg lepas, kami berkonvoi ke Felda Chini, Pahang untuk menghadiri majlis perkahwinan teman sepejabat aku, Cham atau nama sebenarnya Syamsul Azhar.
Kami bertolak seawal jam 9.00 pagi dari kawasan rumah aku. Sempat singgah di Petronas Kunang-Kunang kat MRR2 tu untuk bertemu dengan seorang lagi kawan sepejabat yg dah janji nak konvoi sekali. Kebetulan, sang bf setuju nak follow. Jadi, kami berkonvoi sebanyak 3 kereta je. Yg lain-lain tu aku tak tahu la macam mana. Dengarnya nak bertolak dari ofis. Tak kisah la. Yg penting, 3 kereta yg patut ada ni pun dah cukup punctual.


View masa perjalanan sebelum sampai Felda Chini

Disebabkan perjalanan ke sana memakan masa hampir 4 jam, kami agak selesa berkonvoi dengan 3 buah kereta je. Kalau lebih banyak kereta, lebih lama la masa perjalanan tu diambil kan. Dan perjalanannya cukup menguji kesabaran. Keluar je tol Gambang tu, kami dah nampak suasana "takde apa-apa" seperti yg orang cakap. Hanya ada ladang kelapa sawit. Dan kawasan bukit-bukau. Banyak lori pula. Dah la ada 1 lane yg ada. Terpaksa la memandu dengan hati yg sangat-sangat penat menahan sabar...hehehe :p
  
Kami tiba hampir jam 1.00 tengahari. Alhamdulillah. Sampai juga di Felda Chini ni. Punya la jauh aku rasa. Dalam kereta berdua je. Bosan juga asyik bercakap dengan sang bf je. Dapat bercakap ramai-ramai kan best...hahaha. Dia setuju nak ikut pun dah cukup bagus la...amboi, tak bersyukur ye Dylla!!

Sampai sana, kami duduk-duduk dulu...usha-usha lauk kenduri yg ada. Sang bf dengan muka yg tak berapa nak malu, selamba je terus ambil makanan. Ish, sabar jelah tengok kerenah dia! Sampai balik kat meja, dia cakap bisik-bisik, "aku tak tahu nak makan apa la..." Bila aku pandang pinggan dia...eh, takde lauk pun?? Dia hanya ambil nasi putih, gulai lemak nenas dan sedikit kuah. Makan ke apa tu..? Lepas tu, seorang lagi kawan, Ezwan, bangun untuk ambil makanan. Kejap je dia dah patah balik..."a'ah la..tak tahu nak makan apa..."

Aku dah rasa pelik. Biar betul diorang ni...??? Sekali aku pula yg pergi ambil makanan, oh....bukan takde lauk sampai diorang tak tahu nak makan apa. Tapi, semuanya masakan kampung. Mungkin tak kena dengan tekak diorang. Masa tu aku ternampak ada mihun sup. Jadi, aku makan mihun sup jelah. Nak makan lauk lain, takut tergugat pula perut aku nanti. Aku pun lebih kurang macam diorang la. Tak biasa dengan masakan asing. Takut perut meragam. Apapun, sup dia memang terbaik la...sedap gile!


Aksi photographer

I'm on candid camera!!!

Kami dah habis makan pun, pengantin belum sampai lagi. Jadi, sempat la beraksi depan kamera sementara nak tunggu pengantin sampai. Tiba-tiba, satu lagi group UniRazak tiba. Wahhh, baru la meriah! Tak lama lepas tu baru pengantin sampai. Serba ungu. Sweet sangat. Kaler feveret aku kan..huhu >_<


Pengantin baru sampai masa ni

Senyuman ceria dari pengantin...sweet tau!

Lepas pengantin selesai makan beradab, baru la kami ada kesempatan untuk mengajak diorang bergambar. Sangat sporting pengantin baru ni. Panggil je terus datang. Dengan senyuman yg sangat berseri-seri. Tahniah Cham...akhirnya awak kahwin juga...hehehe ^_^


Aku, Meza, Cham n Lina

Group konvoi yg 1st sampai bersama pengantin (",)

Sempat tarik pengantin sebagai final pose

Sweet kan pengantin tu...? Wife dia pun sporting je. Ramah dengan semua kawan-kawan husband dia. Kitaorang pun tak tunggu lama la. Lepas je sesi bergambar, kami decide nak singgah di rumah Khaireez, salah seorang staff UniRazak yg kebetulannya terletak tak jauh dari situ. Err...jauh juga la kot, sebab rumahnya kat Temerloh. Mula-mula tu sang bf tak nak follow sebab dia sangat mengantuk. Nak singgah untuk tidur di RnR Gambang je. Tapi, pujuk punya pujuk, akhirnya dia mengalah juga. ikut juga la ke Temerloh tu...yeay!!

Aku tak ingat waktu kami tiba di Temerloh. Tapi, yg pasti...sampai je rumah Khaireez, masing-masing terus flat. Muka penat je semua orang. Tapi, mak si Khaireez tu memang ramah sangat. Seronok je dapat berborak dengan dia. Dan kawasan rumah Khaireez tu pun best sangat. View dia memang menarik. Aku ni pula pantang dapat pegang kamera. Semua benda nak snap.


Sian dik Wan...penat sangat dah gayanya

Pose manja gitu...hak hak hak >_<


Errr...menung ke cik kak oiii??


Aktiviti memilih pelam telur yg bakal masuk ke dalam mulut...heee :p

Tapi, dalam rasa penat tu, kami tak tolak la bila mak Khaireez pelawa kami makan pelam telur diorang. Perghhh...meleleh air liur. Aku tak makan sangat. Tak suka benda masam ni. Tapi, tak nak lepaskan peluang untuk rasa. Rangup. Tapi memang masam...sangat! Sang bf selamba je boleh makan macam tu tanpa cicah dengan gula kicap. Gile kebal deria masam kat lidah dia. Sekarang ni pun aku dah rasa cam dah meleleh air liur...hahaha.

Kami bertolak balik dari rumah Khaireez jam 6.15 minit petang. masa tu aku tengok sang bf drive dengan mata yg sangat kuyu. Ada la juga offer nak take over. Tapi, dia tak bagi. Biar dia je yg drive katanya. Lagi la aku suka. Tapi, aku tak dibenarkan tidur. Kena teman dia drive, Dan sepanjang perjalanan balik tu, aku dipaksa bercerita tentang apa saja. Adoii... tak pasal-pasal kena jadi penglipur-lara!


Serius suka gambar ni...cantik sangat view dia!!

Sampai je tol Gombak tu, kami terus menghala ke rumah kak ila pula. Salah seorang staff UniRazak yg ada buat open-house hari tu. Kerja makan jelah kitaorang kan. Tapi, bak kata pepatah la, rezeki jangan ditolak...musuh jangan dcari. dan aku pula memang suka dengan rezeki yg macam ni. Apatah lagi free...layan je...huhu >_<


Nak senyum masa ni pun buat syarat je...hehehe

Masa ni memang dah tak larat sangat
So...just dengar jelah kak Ila (baju hijau) tu dok berceloteh

Bila masing-masing dah memang sangat tak larat, baru la kitorang balik. Sampai rumah je aku terus landing atas tilam. Ya Allah...nikmatnya rasa! Sakit pinggang aku dengan aktiviti macam tu. Tapi, alhamdulillah...semua urusan dipermudahkan. Walaupun ada juga la hal yg agak mengganggu mood kitorang hari tu. Tapi, overall...masing-masing enjoy la.


p/s : lepas ni ada konvoi ke pantai timur lagi kena fikir banyak kali nak join ke tak..huhu (",)





Photobucket

12 comments:

IntaNBerliaN said...

selamat pengantin baru gak utk kwn dylla :-)

Unknown said...

dylla.. sesuai sgt kalau jd model nie.. sweet je gambar dylla.. :) eh eh.. ada pakwe dia la.. hehehehe

Ce'gu JAERA said...

wahhh seronoknya kalau konvoi sama2 kan...
owh, buat pertama kali abg dah tengok wajah sebenar boifren adik dylla ni... sama cantik sama padan.... nice...

Potia Casadelarossa said...

best ka klu dpt konvoi mcmni.. selamat pngantin baru pd pengantin...

3no gr33ny said...

penat tapi seronok.best la =)

Dylla Abas said...

@IntaNBerliaN : mekasih bg pihak dia..hee :p

Dylla Abas said...

@QueeN TerataI : jd model..?? model syok sendiri boleh ler..huhu :p

eh eh..pakwe kite ke tu...hahahaha

Dylla Abas said...

@Gen2Merah : mmg suka aktivit konvoi dr dulu lg..tp selalu tak dapat join..

sama cantik sama padan ke..?? err...no komen..hehehe >_<

Dylla Abas said...

@PotiaCasaDelarossa : mekasih bg pihak pengantin n mekasih juga follow sy :)

Dylla Abas said...

@3no gr33ny : yup..penat tp mmg seronok..hilang la juga rasa penat tu :)

Potia Casadelarossa said...

Rasa tenang jek tengok suasana langit petang tu... wpon cantik dia dtg cuma sekejap je.. sekejap je supaya kita lebih menghargainya...
P/s: Tuan blog ni pon apa kurangnya.. cantik juga.. tambah2 lagi gambar yg dok atas buai tu... candid but so sweeet...

Dylla Abas said...

@PotiaCasaDelarossa : kan..memang rasa sgt tenang masa m'nikmati view ni :)

p/s : err...mekasih..ngee :p blushing..hehehe